Polèmica

Un jutjat de Barcelona estudia parar la distribució del llibre amb el testimoni de José Bretón

La Fiscalia ha sol·licitat la mesura cautelar per evitar un perjudici a la mare dels nens assassinats

Luisgé Martín defensa el seu llibre sobre Bretón: «No li dona veu, l’hi treu, nega la seva explicació dels fets»

José Bretón y el escritor Luisgé Martín.

José Bretón y el escritor Luisgé Martín. / RAFA ALCAIDE / AFP / DAVID ZORRAKINO / EUROPA PRESS

1
Es llegeix en minuts
Germán González
Germán González

Periodista.

ver +

Un jutjat de Primera Instància de Barcelona estudia la petició realitzada per la Fiscalia de Barcelona de suspendre de forma cautelar la distribució del llibre ‘El odio’, de l’editorial Anagrama, escrit per Luisgé Martín a partir de cartes que es va intercanviar amb Bretón i una última entrevista a la presó. A l’obra Bretón, condemnat per l’assassinat dels seus dos fills a Còrdova el 2011, explica com els va matar, tot i que assegura que no hi va haver «patiment».

Ruth Ortiz, mare dels nens, va demanar l’empara a la Fiscalia de Còrdova perquè es paralitzés la distribució del llibre i les diligències van arribar a la Fiscalia de Barcelona, ja que la seu de l’editorial és a la ciutat comtal. En el seu escrit, assegura que l’obra ofereix dades íntimes dels menors assassinats així com detalls de la família de la seva exdona.

Notícies relacionades

El Ministeri Públic ha sol·licitat al jutjat que pari la distribució de l’obra per examinar el seu contingut per si pogués generar algun tipus de delicte respecte a la mare i altres familiars dels menors assassinats. En aquest sentit, des de la Fiscalia de Barcelona creuen que si el jutjat permet la publicació, prevista inicialment per a aquest 26 de març, s’ha de valorar les accions legals a realitzar després de l’anàlisi del contingut del llibre.

A l’espera de la decisió judicial, l’editorial Anagrama ha emès un comunicat en què mantenen la seva voluntat de publicar l’obra malgrat la petició de la mare dels menors: «Reafirmem el nostre compromís amb la responsabilitat editorial i la llibertat d'expressió, sabent que totes dues han de conviure. En aquest sentit, entenem que la literatura pot i ha d’abordar aquests temes sense deixar de banda la complexitat que representen, com fa Luisgé a ‘El odio’».