Al teatre "a passar-ho bé"

Espectadors, promotors i organitzadors del Cap Butaca Buida van celebrar una jornada que va congregar fidels aficionats al teatre de tota la vida juntament amb altres assistents, menys habituals a les sales, però que ahir van fugir de la pluja divertint-se a les llotges i les platees.

Al teatre "a passar-ho bé"

Zowy Voeten

2
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

"Diuen que és el Sant Jordi del teatre", assegura Anna Busquets, directora de comunicació de Nostromo Live, productora del musical El dia de la marmota. Igual que per Sant Jordi, que per a algunes persones és el pretext ideal per comprar un llibre, el Cap Butaca Buida s’ha convertit en l’excusa perfecta per gaudir de les arts escèniques, com a mínim, una vegada a l’any.

La segona edició d’aquesta Diada Cultural va celebrar ahir una altra jornada memorable amb el beneplàcit i els aplaudiments dels espectadors, tant dels grans aficionats del teatre com dels assistents menys freqüents a les sales. La iniciativa, impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, s’ha consolidat el seu segon any com una manera de celebrar i reivindicar les arts escèniques.

El teatre Coliseum va vendre més de mil entrades (la xifra sol situar-se entre els 600 i 800 espectadors) per al musical dirigit per Àngel Llàcer i Manu Guix. La pluja va impulsar la gent a buscar un pla més a recer. Però en aquest cas no només ha influït el mal temps i l’impuls del Cap Butaca Buida, sinó també que la funció s’acomiadava aquest cap de setmana de Barcelona tres mesos després de la seva estrena.

L’esforç

"El públic dels musicals de gran format va una vegada o dues l’any al teatre. És gent que ve a passar el dissabte a la tarda i fa un esforç gran per gastar-se els seus diners en això", explica Jordi Sellas, soci de Nostromo Live. "No són els espectadors típics, són més desinhibits i venen sense expectatives, a passar-s’ho bé amb la seva família i amics", afegeix.

És el cas del Jose, que va aprofitar per comprar les entrades amb la seva família quan va descobrir el Cap Butaca Buida. "És una bona excusa per venir", va comentar poc abans que comencés el musical. Tot i que no és gaire assidu del teatre, té previst invertir més en aquest tipus d’espectacles. Sobre la iniciativa impulsada per Atecta, l’espectador considera que l’aposta està bé per "promoure el bon teatre i que sigui més accessible".

Com és habitual des de la seva estrena, Mar i cel va esgotar totes les entrades. El públic es va acumular a l’entrada del teatre Victòria poc després de dinar per gaudir de la funció a primera hora de la tarda. "És molt bona iniciativa. Igual que la literatura i el cine, era necessari que el teatre tingués la seva pròpia festa", van assegurar uns espectadors mentre esperaven per posar en el photocall de l’obra abans de la funció.

Notícies relacionades

L’èxit va ser present a tots els teatres del Paral·lel. L’Apolo, on el Mago Yunke va oferir funcions d’Hangar 52 a les 17 hores i a les 19:30 hores, es va omplir per sobre de la meitat en les seves dues sessions, un aforament superior al que sol tenir. Per la seva banda, El musical dels 80s 90s va esgotar totes les entrades per a les 22:30 hores, cosa que no sol passar. "Sempre ve molta gent, però avui està especialment ple", assegura un dels treballadors del teatre.

El Condal va acollir la tornada de Lapònia que, el cap de setmana d’estrena, va penjar el cartell d’entrades esgotades per a les dues funcions de dissabte, amb 680 tiquets venuts per a cada sessió.