Lisi del Castillo: "Vestim moltes famoses, però el negoci són les núvies del barri"

Parlem amb Lisi del Castillo, ànima de Rita Miller Atellier, responsable dels ‘looks’ sofisticats de cerimònia i festa que llueixen rostres coneguts com Eva González, Nieves Álvarez o Gemma Mengual, a punt de presentar la seva primera desfilada d’alta costura la setmana vinent a BCN.

Lisi del Castillo: "Vestim moltes famoses, però el negoci són  les núvies del barri"
5
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Fa set anys que Lisi del Castillo (Barcelona, 1980) va fundar Rita Miller Atellier. Havia començat Dret, es va llicenciar en Periodisme, va treballar en diversos mitjans, va fer de model, va fundar la seva pròpia agència, va estudiar interpretació a Los Angeles, va escriure guions de pel·lícules, va produir, va dirigir i va interpretar el seu propi film, Las puertas del cielo, pel qual va rebre un premi, i va publicar un llibre, La trufa blanca o cómo encontrar la felicidad en tus objetivos. I mai va deixar de treballar i ajudar la seva mare, que tenia diverses botigues de vestits de bany a mida a Barcelona.

Allà va ser on va penjar els seus primers dissenys inspirats en Valentino, Chanel, Saint Laurent, Prada i Gucci, que es van vendre com pa beneit entre amigues i noves clientes. Cada vegada li demanaven més casament, convidada i festa... I així va néixer la marca que porta per nom el del personatge de Whoopi Goldberg a Ghost –la pel·lícula favorita de Del Castillo–, els dissenys de la qual aquests anys han lluït en gales i televisió Tamara Falcó, Marta Hazas o Cristina Pardo. Però són moltes més les núvies, mares, germanes i amigues de les núvies anònimes les que elegeixen un Rita Miller a mida per al seu gran dia.

El dia 28 presenta la seva primera desfilada d’alta costura, Icons, a Barcelona. ¿Què significa aquest repte per a vostè?

En tenia ganes fa temps, però no sabia si apuntar-me a una programació de l’etil de la 080 o anar per lliure per fer-ho al meu gust. I em va sorgir l’oportunitat. Vaig conèixer Enrique Aranda, el director del Grand Hyatt Barcelona a la gala People in Red. Vam coincidir a la mateixa taula, li vaig parlar de la meva firma i que donava un dels meus vestits per a la rifa d’aquella nit per recaptar fons per a la causa del doctor Clotet. Li va interessar el projecte. Primer em va deixar l’spa de l’hotel per gravar Gemma Mengual amb un dels meus vestits de núvia fent acrobàcies a la piscina i després va sorgir això de la desfilada.

¿Com és la col·lecció?

Seran 25 looks de vestits més clàssics i més moderns, independentment de l’edat, perquè hi ha dones de 60 que vesteixen com de 30, i de 30 que els agrada una cosa més clàssica. També mostrarem vestits més de festa, més canyers. Ho fem tot a mida i al gust de la clienta.

Entre el públic hi haurà Albasarí Caro, directora de la Barcelona Bridal Fashion Week. ¿Molta pressió?

Sí, també vindrà Judith Colell, presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, actors com Maria Molins o Pepón Nieto, i desfilaran Elsa Anka, La Chica Bona, Vanesa Travieso, Anna Senan... Quan desfiles a la Bridal potser és per vendre després els vestits a l’estranger, i jo de moment vull ser un atelier d’aquí. Tot i que en dos anys em plantejo obrir una pop-up a l’estranger.

¿Té clientes estrangeres?

En tinc un munt i són superfidels. N’hi ha una de Puerto Rico que m’encarrega els vestits des d’allà, li faig els dissenys, li envio els esbossos i després ve aquí a les proves, i aprofita per fer un tour per Espanya.

¿Quina és l’essència de Rita Miller Atelier?

Acostar la moda al carrer. Vesteixo una superfamosa, i ho poso a Instagram, però també faig una prova d’un vestit a una senyora de 80 anys, i també ho poso. Al final, volem que qualsevol persona que vagi a un esdeveniment se senti superespecial, amb un vestit únic, perquè només fem una unitat de cada model. Intento que els dissenys siguin extremats i que els teixits expliquin alguna cosa. Sempre són de Gratacós, i les plomes, per exemple, me les porten de Sanlúcar de Barrameda.

¿Què és el que més busca ara la clienta?

La temporada passada venia molta germana de la núvia que demanava molt lluentó. Volien vestits d’infart per arrasar. Però aquest any m’estan demanant coses més clàssiques. I estem fent més vestits de núvia que mai, perquè les núvies d’avui dia ja són dissenyadores. Tenen tantíssimes referències, coneixen tantes marques, que em demanen exactament un disseny amb un escot així, unes mànigues, un tirant... El fem de zero totalment personalitzat. També venen moltes padrines que no troben res que els encaixi, perquè es veuen molt clàssiques o molt disfressades.

Un disseny tan a la carta no deu ser barat.

Els vestits que estan fets, els que tenim de mostra, van de 400 a 1.500 euros. Els de convidada a mida, a partir de 1.000 i 1.200. I de núvia, a partir de 2.000. A l’atelier treballen amb mi dues costureres i una noia en pràctiques, i estem traient uns 200 vestits a l’any.

Alguns els deixa perquè famoses els llueixin a les gales.

De famoses abans només coneixia Elsa Anka, perquè vaig col·laborar amb ella en un programa de televisió, i Núria Tomás. Però al cap de poc de començar amb la marca va arribar la pandèmia i vaig començar a escriure a gent per Instagram, entre d’altres a l’estilista d’El hormiguero, Montse Nieto. Li vaig enviar un look per a Nuria Roca, però com que no li ajustava, al final se’l va posar Tamara Falcó. I es va fer viral. Després va passar el mateix amb un banyador que vaig enviar a Carmen Lomana. I així va ser com altres estilistes, com Arturo Argüelles, el de Cristina Pedroche o Edurne, m’han anat demanant vestits.

¡Quina publicitat devia ser això!

Sí, un estilista em porta a un altre estilista, i una famosa em porta a una altra famosa. Però amb això no faig caixa. Vestim moltes famoses, però el negoci és en la núvia i la convidada del barri.

Notícies relacionades

Interessant...

En els últims tres mesos hem canviat d’estratègia i hem duplicat la facturació respecte a l’any passat. Crec que és perquè abans no posava les fotos de les núvies i convidades reals, i no mostrava el procés del que fem. Puc seguir l’última tendència però al final treballem per a persones, no per a robots.

Temes:

Barcelona