Fantasia de dues Frances unides per la música

Fantasia de dues Frances unides per la música
1
Es llegeix en minuts

Sobre el paper, el nou llargmetratge d’Emmanuel Courcol fa témer el pitjor. És una pel·lícula dissenyada per ser amable i reconfortant a un públic massiu, perquè conté el tipus d’elements argumentals –tragèdies familiars, malalties terminals, moments musicals catàrtics– que solen ser infal·libles per fer-nos confessar la llàgrima.

Notícies relacionades

Por todo lo alto se serveix del xoc entre dos personatges aparentment oposats –un reconegut director d’orquestra que necessita un donant de medul·la i el germà de qui va ser separat al néixer, que toca el trombó en una banda de poble– per parlar del determinisme social i les conseqüències de la desindustrialització del nord francès. Mentrestant, es mostra tosca a través dels seus esforços per esquivar estereotips de classe, d’uns diàlegs que ho verbalitzen tot i del seu retrat d’una França de fantasia en la qual no hi ha minories racials ni extrema dreta, i en la qual la unió fraternal entre la burgesia i els Armilles Grogues és possible gràcies al Bolero de Ravel.

Tant l’habilitat de Courcol per equilibrar el còmic amb l’ombrívol i evitar discursos triomfalistes com l’impecable treball dels actors Benjamin Lavernhe i Pierre Lottin expliquen l’eficàcia dramàtica malgrat tot.