La perfumeria que ha creat l’aroma del Palace
Carner Barcelona, marca pionera en fragàncies d’autor a Espanya, obre avui laseva segona botiga a la ciutat, a la rambla de Catalunya, per celebrar el seu 15è aniversari.

Ja fa 15 anys que Carner Barcelona es va proposar comprimir l’essència de la capital catalana i del Mediterrani en els seus flascons de perfum. "Vam veure que a Espanya no hi havia encara cap perfumeria nínxol i vam dir: ‘endavant’", explica Joaquim Carner, cofundador de la marca amb la seva germana Sara. Va ser ella qui, després d’un viatge als Estats Units el 2009, va convèncer el seu germà perquè deixés el seu lloc d’advocat i se centrés en el món de les fragàncies artístiques o d’autor. I no els ha anat gens malament: l’empresa inaugura aquesta setmana la seva segona botiga, ubicada a la rambla de Catalunya, 77, tan sols cinc anys més tard d’obrir el seu local insígnia al carrer Diputació.
Des de la seva fundació el 2010, la marca ha llançat sis col·leccions de perfums de nínxol. En paraules del Joaquim, la idea essencial de la perfumeria nínxol és "fer bons perfums, que facin bona olor, però sempre transmetent emocions o explicant històries". En el cas de Carner, això es tradueix en una selecció acurada d’ingredients naturals de la màxima qualitat i en una producció sostenible basada íntegrament a Barcelona. Aquesta idea de proximitat els ha portat a ser els encarregats d’aromatitzar l’hotel Palace, així que Carner ja és part dels records de Barcelona de molts visitants. "Els hotels de luxe no volen fer olor com un hotel qualsevol dels EUA, volen oferir una experiència diferent, així que Carner encaixa aquí", explica el Joaquim.
Platja, tradicions i cuir
Notícies relacionadesAquesta vocació d’explicar històries a partir de les fragàncies es pot notar en perfums com La Playa, el nou llançament per a la temporada primavera-estiu que estarà disponible a partir del 15 d’abril. Es tracta d’una fragància obra de la perfumista Adriana Medina que recorda els dies d’aigua, sorra i sal gràcies a les seves notes de pistatxo, llet de coco i vainilla. També exemplifiquen bé l’essència de la perfumeria d’autor fragàncies com Bo-Bo. És obra del prestigiós perfumista Jordi Fernández, de la multinacional suïssa Givaudan, i capta les aromes de l’històric ball del bo-bo que se celebra cada any a Monistrol de Montserrat. Un altre dels perfums més insignes de la marca és Cuirs, que recull les aromes de pell, fusta i tabac de la fàbrica de cuir que els Carner han dirigit durant diverses generacions. A més d’idear un dels seus best-sellers, aquesta tradició pelletera ha influït en la seva cultura empresarial: "Els avis sempre ens han inculcat que cal treballar amb la gent d’aquí i que cal fer les coses molt ben fetes, i poc a poc".
Potser per això l’empresa va trigar 10 anys a passar de treballar exclusivament amb distribuïdores a obrir una botiga pròpia el 2020 "Cada vegada venia més gent, sobretot estrangers, que buscaven la direcció i venien a les oficines, però no teníem ni TPV", explica el Joaquim. Va ser a partir d’aquell moment quan Carner va decidir comprar el local de Diputació, 266, on també van traslladar les oficines. L’empresa no ha deixat de créixer des d’aleshores a un ritme del 20% o el 30% cada any. Això és, en part, gràcies a un important impuls de les seves vendes per internet, que aquest últim exercici han crescut un 43%. La plantilla ha augmentat de 7 a 15 empleats en dos anys. Dues de les noves incorporacions procedeixen de la desapareguda perfumeria Regia del passeig de Gràcia, amb els que tenien bona sintonia. Aquest moment dolç, a més de propiciar la inauguració de la seva segona botiga a la rambla de Catalunya, ha permès que traslladessin les seves oficines a un local de Gràcia. En l’espai que deixen a Diputació, Carner estudia ara impulsar diferents tallers amb perfumistes i experiències olfactives.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)