Cine

Carla Simón, exultant per competir per la Palma d’Or de Cannes: «Arribar a la secció oficial és molt difícil»

‘Romería’ té com a protagonista una jove de 18 anys que viatja a Vigo per conèixer la família del seu pare biològic

Carla Simón, exultant per competir per la Palma d’Or de Cannes: «Arribar a la secció oficial és molt difícil»

EPC_EXTERNAS

2
Es llegeix en minuts
Quim Casas

Una altra evocació de la memòria familiar de Carla Simón, tot i que en un registre diferent del d’‘Estiu 1993’ i ‘Alcarràs’, competirà per la Palma d’Or al pròxim festival de Cannes. ‘Romería’ té com a protagonista una jove de 18 anys que viatja a Vigo per conèixer la família del seu pare biològic. Simón torna a explorar temes propis i estimats, però com ha explicat avui després de saber-se que el film havia sigut seleccionat, «l’estructura narrativa és diferent de la dels meus dos anteriors llargs. El to realista d’aquests només és present en una part de la pel·lícula».

En la improvisada roda de premsa telemàtica, Simón i a la seva productora, María Zamora, se les veia més que felices. Per Zamora, després de guanyar l’Os d’Or a Berlín amb ‘Alcarràs’, «Teníem clar que podíem prendre riscos». I aquests s’han concretat en una pel·lícula «que parteix d’una cosa molt personal, el seu tema no és a l’agenda del dia i no té actors coneguts», ha comentat la directora. «Estem molt contentes que aquesta proposta hagi interessat Cannes, perquè arribar a la secció oficial en competició d’aquest festival és molt difícil», conclou una Simón exultant. En poc temps ha creat una pel·lícula i està embarassada del seu segon fill. El film s’estrenarà poc després de donar a llum, el 5 de setembre.

Notícies relacionades

‘Romería’ competirà en el certamen francès amb un jurat presidit per Juliette Binoche, a qui Simón només desitja «poder conèixer». El tàndem que forma amb Zamora és molt especial, lluminós, i estan obrint una bretxa important en l’actual cine espanyol. La productora relata una anècdota esdevinguda ahir mateix a la casa de Simón a Barcelona. Una anècdota que parla de la casualitat. «Érem a casa de la Carla i el seu fill va posar ‘El carnaval dels animals, una peça de música clàssica que li agrada molt». Aquesta composició de Camille Saint-Saëns és la música que se sent al Palais de Cannes abans de cada projecció. «Va ser tot un senyal»,comenta Zamora. I alguns senyals acostumen a complir-se.

La productora va recordar els nervis previs a l’anunci, quan a altres productores els havien avisat que les seves pel·lícules no havien passat l’últim tall del certamen i, llavors, elles veien que cada vegada era més possible que ‘Romería’ estigués a la selecció final.