Plesh, la xocolatina saludable apadrinada per Piqué, Gasol i Noel

La nova marca de Jaume Betrian i els responsables de l’estudi Makeat atreuen un milió d’euros per fer arribar les seves barretes i dragees als supermercats i màquines de ‘vending’.

Plesh, la xocolatina saludable apadrinada per Piqué, Gasol i Noel
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Aquesta història es ven sola. Tracta de la nova aventura d’un emprenedor ja d’èxit. Jaume Betrian, que va començar la seva carrera a PepsiCo, Mondelez i ChupaChups, va decidir llançar-se a l’emprenedoria amb Ofertia i ha liderat durant els últims anys l’estratègia de Flax & Kale per fer el salt de la restauració als plats preparats o la kombutxa. També és el relat de com aquesta empresa d’alimentació catalana va col·laborar puntualment amb Makeat, un estudi d’innovació i desenvolupament de producte per al sector gastronòmic que compta entre els seus clients amb els restaurants Disfrutar i Lasarte. I, sobretot, que decidís associar-se amb els seus fundadors, Juan Umbert i Adrià Colominas, amb l’objectiu de llançar al mercat una xocolatina saludable. És a dir, que permeti satisfer un atac de gola sense passar per la ingesta de 50 grams de sucre.

Ho han aconseguit amb Plesh, una marca que avui llancen oficialment però que ja compta amb el suport dels germans Boix (la família propietària de Noel Alimentación), dels fundadors d’Incapto, Matcha & Go i Grupo Confitería, dels esportistes i inversors Marc Gasol, Rudy Fernández i Gerard Piqué i de les firmes de capital risc Demium i BStartup10 de Banc Sabadell. Entre tots han posat el milió d’euros que ha permès a l’empresa començar a funcionar amb el vigor amb què ho farà.

"Hi ha molta gent que connecta amb la proposta de valor: a mi em fastigueja molt voler premiar-me i que el premi siguin 50 grams de sucre, o que m’hagin inculcat des de petit que el dia que em donen un premi és una cosa que em perjudica", contextualitza Betrian. Els inversors, explica, "han tastat el producte i els ha encantat, a més que ens coneixen i els ve molt de gust estar al nostre costat i ajudar-nos, col·laborar i participar, perquè a més del milió d’euros, cada un dels perfils que ha entrat ens aporta alguna cosa". No serà l’última ronda d’inversió que tanqui aquesta marca de snacks de xocolata saludable (tenen tant barretes com dragees), que és conscient que per arribar a la seva meta necessitarà molt capital i molt ràpid. Però amb aquest milió han pogut estar un any dissenyant i desenvolupant producte, arribar a un acord amb dos fabricants de Taradell i Bellpuig per començar a produir amb ells i començar a negociar amb les principals cadenes de supermercats, màquines de vending, gasolineres o universitats. "No tenim cap contracte firmat, per tant no puc assegurar-ho, però tinc molt bones perspectives que a finals d’abril o principis de maig estarem començant a distribuir", afirma el cofundador de la companyia.

Notícies relacionades

Recepta secreta del producte

La seva obsessió era que el sabor i experiència de menjar el nou producte fossin el més semblant possible a marques convencionals com és el cas de Twix o M&M. Ho han aconseguit fitxant Lluc Dalmau, que va treballar junt amb el conegut reboster Jordi Bordas, i amb investigació, innovació i molt assaig i error coent, barrejant i emulsionant fibres vegetals i oligofructoses. La intenció és créixer molt i molt ràpid. "El que volem fer és anar accelerant progressivament i arribar a un punt que no sigui només Espanya, sinó anar cap a Portugal i després a tot Europa", confessa Betrian, que pensa en el Regne Unit (que ja té una llei que limita la venda en determinats llocs de productes alts en sucre o sal), França o els Països Baixos de cara al 2026. Aleshores, quan compliran un any complet d’activitat, esperen estar facturant prou per tancar l’exercici per sobre dels dos milions d’euros d’ingressos.