Carla Simón. La reacció

"Arribar a la secció en competició d’aquest festival és molt difícil"

"Arribar a la secció en competició d’aquest festival és molt difícil"
2
Es llegeix en minuts
Quim Casas

Una altra evocació de la memòria familiar de Carla Simón, tot i que en un registre diferent del d’Estiu 1993 i Alcarràs, competirà per la Palma d’Or al pròxim festival de Canes. Romería té com a protagonista una jove de 18 anys que viatja a Vigo per conèixer la família del seu pare biològic. Simón torna a explorar temes propis i estimats, però com va explicar ahir després de saber-se que el film havia sigut seleccionat: "L’estructura narrativa és diferent de la dels meus dos llargs anteriors. El to realista d’aquests només està present en una part de la pel·lícula".

En la improvisada roda de premsa telemàtica, a Simón i a la seva productora, María Zamora, se les veia més que contentes. Per a Zamora, després de guanyar l’Os d’Or a Berlín amb Alcarràs, "teníem clar que podíem prendre riscos". I aquests s’han concretat en una pel·lícula "que parteix d’una cosa molt personal, el tema no està a l’agenda del dia i no té actors coneguts", va comentar la directora. "Estem molt contentes que aquesta proposta hagi interessat a Canes, perquè arribar a la secció oficial en competició d’aquest festival és molt difícil", conclou una Simón exultant. En poc temps ha creat una pel·lícula i està embarassada del seu segon fill. El film s’estrenarà poc després de donar a llum, el pròxim 5 de setembre.

Notícies relacionades

Romería competirà en el certamen francès amb un jurat presidit per Juliette Binoche, a qui Simón només desitja "poder conèixer". El tàndem que forma amb Zamora és molt especial, lluminós, i estan obrint una bretxa important en l’actual cine espanyol. La productora explica una anècdota que va tenir lloc dimecres a casa de la directora a Barcelona. Una anècdota que parla de la casualitat. "Estàvem a casa de la Carla i el seu fill va posar El carnaval dels animals, una peça de música clàssica que li agrada molt". Aquesta composició de Camille Saint-Saëns és la música que s’escolta al Palais de Cannes abans de cada projecció. "Va ser tot un senyal", comenta Zamora. I hi ha alguns senyals que acostumen a complir-se.

La productora va recordar també els nervis previs a l’anunci, quan a altres productores els havien avisat que les seves pel·lícules no havien passat l’últim tall del certamen i, llavors, elles veien que cada vegada era més possible que Romería pogués estar finalment en la selecció final.