Contingut en català

Neixen els Premis CRIT per reconèixer als creadors de contingut en llengua catalana a l’entorn digital

Els guardons s’entregaran el pròxim 20 de juny al Teatre Nacional de Catalunya de Barcelona

Presentació dels Premis CRIT

Presentació dels Premis CRIT / AMIC

2
Es llegeix en minuts
ACN

El 3Cat, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) i la Fundació.cat han impulsat els Premis Crit, que celebraran aquest any la primera edició i busquen reconèixer la creació de contingut en català a les xarxes socials i plataformes digitals. El seu objectiu és professionalitzar el sector i fer que “es musculi”, segons la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà. Entre les categories, s’hi troben temàtiques com l’humor, l’art i la gastronomia. Els premis aportaran visibilitat als creadors i els obrirà la porta a participar en la plataforma de 3Cat per a joves, EVA. L’acte d’entrega de guardons serà el 20 de juny al TNC, on es distingirà el millor vídeo de l’any amb el vot del públic.

En la presentació d’aquest dimarts de la primera edició dels Premis Crit a la sala Artchimboldi de Barcelona, Romà ha explicat que la creació d’aquesta iniciativa respon a la voluntat de tenir més creadors de contingut en llengua catalana i que des de les grans empreses com ara 3Cat s’afavoreixi a aquest creixement perquè també hi hagi major consum en català a les xarxes.

El president de l’AMIC, Ramon Grau, ha aspirat a que aquest concurs es posicioni com a uns premis acceptats per tot el sector, per fomentar la creativitat i la llengua, elements que, segons ell, formen part de l’ADN de l’entitat que presideix.

Per la seva banda, el president de la Fundació.cat, Genís Roca, ha recordat que fa 20 anys el domini ‘.cat’ va donar “identitat digital” en català i amb l’arrencada d’aquests guardons volen eixamplar els seus objectius.

Les tres entitats s’han dotat d’un comitè assessor format per una dotzena de personalitats vinculades al sector com Albert Lloreta de ‘Bonobo Films’, Miquel Campany del Col·legi Oficial de màrqueting i Comunicació de Catalunya, la periodista i comunicadora Gina Tost, i Magda Gregori de ‘La Mira’, entre d’altres.

Objectius dels premis

La missió dels Premis Crit és impulsar la llengua catalana com a llengua de creació digital de qualitat per fomentar el talent creatiu en constant evolució a les xarxes socials, professionalitzant el sector, oferint més oportunitats i visibilitat als creadors, i inspirant les noves generacions a crear contingut en català.

D’aquesta manera, el concurs pretén convertir-se en el guardó “més prestigiós i innovador de l’ecosistema digital en llengua catalana”.

Categories generals i temàtiques

Entre les categories generals, s’hi troben el millor creador de l’any; el millor projecte de l’any, així com el més innovador; la millor campanya digital i el creador emergent de l’any. El premi al millor vídeo de l’any serà escollit a través del vot del públic fins el 19 de juny.

Els participants podran presentar la seva candidatura i el mateix públic podrà presentar els candidats segons la temàtica: entreteniment, divulgació científica, llengua, gastronomia, art i cultura, compromís social, informació i actualitat, esport, humor i estil de vida.

Oportunitats per als creadors

Notícies relacionades

Romà ha detallat que els premis aportaran visibilitat als creadors de cara a les empreses que busquin col·laboracions, així com també els obrirà la porta a participar a la plataforma de 3Cat per a joves, EVA.

L’acte d’entrega de guardons serà el 20 de juny al Teatre Nacional de Catalunya de Barcelona, i comptarà amb actuacions en directe, creadors reconeguts i espais per al ‘networking’.

Temes:

Català