Teatre

‘Six’, el musical feminista sobre les dones d’Enric VIII

Les sis dones del rei anglès ofereixen la seva versió de la història i es reivindiquen amb humor en aquest aplaudit musical de Toby Marlowand i Lucy Moss ple d’energia i bones vibracions. És una producció del West End londinenc que es pot veure al Coliseum en versió original fins a l’11 de maig.

Les cançons del disc han superat els 1.000 milions de reproduccions en plataformes

‘Six’, el musical feminista sobre les dones d’Enric VIII
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Elèctric, potent, alliberador, divertit i empoderador són alguns dels qualificatius que ha rebut el musical Six, un dels de més èxit a Nova York i Londres en les últimes temporades. Està inspirat en les sis dones d’Enric VIII (1491-1547). Totes elles es reivindiquen i reescriuen la història amb facilitat amb una mirada feminista i combativa, amb tocs d’humor i vibrants temes pop que animen a ballar. Els que vagin a veure algunes de les funcions previstes fins a l’11 de maig comprovaran les bones vibracions que transmet aquesta premiada proposta de Toby Marlowand i Lucy Mossad al Teatre Coliseum, la seva única parada a Espanya. L’espectacle és la mateixa producció del West End de Londres, en versió original amb subtítols.

Caterina d’Aragó, Anna Bolena, Jane Seymour, Anna de Clèveris, Katherine Howard i Catherine Parr van acabar respectivament, com recorda una de les cançons: "Divorciada. Decapitada. Morta. Divorciada. Decapitada. Sobreviscuda". A Barcelona, Billie Kerr interpreta Caterina; Yna Tresvalles, Bolena; Liberty Stottor, Seymour; Hannah Victoria, De Clèveris; Lizzie Emery, Howard, i Eloise Lord, Parr.

Mereixedor de diversos premis, entre els quals el Tony com a millor partitura original i millor vestuari, Six no és un musical habitual. Desprèn l’energia d’un concert de pop amb una banda de músics i sis solistes femenines que vesteixen a l’estil Tudor però sexi, reformulant amb una visió del segle XXI el que es portava fa 500 anys. Totes canten, ballen i llueixen maneres de dives del pop contemporani, amb temes comuns com Ex-wives i cançons en solitari on la resta fa els cors.

Reines del pop

Reunir sis reines en escena podria ser complicat si entre elles hi hagués enveja o rivalitat. Però en aquest xou totes les ex del monarca anglès estan unides. Hi ha una sana competència entre elles però fan pinya. A cap li agrada com ha sigut tractada als llibres d’història, així que surten a escena per reivindicar la seva pròpia versió sobre què va passar en realitat en el seu matrimoni. Es rebel·len com a dones poderoses que parlen de temes que no han passat de moda. Totes les dades que els autors utilitzen al llibret són certes. Tot i que amb algunes llicències, el seu retrat intenta ser fidel al que van ser aquestes dones. Com elles mateixes diuen en l’espectacle, després de caure el teló, cadascú és lliure de pensar el que vulgui: quedar-se amb la versió oficial de tota la vida o la que elles ofereixen.

Notícies relacionades

Recorden el que va passar amb Enric VIII com a dives del pop. La música de Caterina d’Aragó té alguna cosa de Beyoncé. La balada de Seymour, d’Adele i Sia. I hi ha un gran tema de rap i hip-hop que es marca De Clèveris que ressona a Nicki Minaj i Rihanna. El número d’Anna Bolena recorda l’estil de Lily Allen en els seus inicis. Encaixen amb la noblesa del pop actual també en el personatge de Howard que connecta amb la música d’Ariana Grande i la despreocupació de Britney Spears, mentre que Parr es marca un gran tema d’amor a l’estil d’Alicia Keys.

Després de passar pel Fringe del Festival d’Edimburg i el West End, Six s’ha convertit en un èxit mundial que ha arribat a les plataformes, on els temes del disc han superat la barbaritat dels 1.000 milions de reproduccions.