Sílvia Pérez Cruz i Salvador Sobral, sintonia total al Palau
Sílvia Pérez Cruz i Salvador Sobral no han hagut de forçar les coses per trobar-se en un territori comú. A tots dos els uneix una noció delicada de la música, així com l’arrelament en la cançó popular i el do multilingüe. En directe tot flueix, les veus, les cançons i les mirades recíproques de complicitat ("som al principi de la nostra relació", va dir fent broma ell ahir, manejant el seu conegut català mallorquí i el seu espanyol veneçolà), i d’aquesta serena manera capturen un auditori com el Palau (festival Guitar BCN) trencant les regles de l’eixordador espectacle modern, connectant a través de l’art i l’artesania.
Van recórrer l’àlbum Sílvia & Salvador amb els seus tres músics, asseguts tots en un semicercle, i aixecant-se per a certes escenes de protagonisme: en l’arrencada amb Recordar-te, cara a cara, dolç xoc dels seus colls, i en la planta enfiladissa de Hoje já não é tarde, bonica peça de la germana de Salvador Sobral, Luisa. Però en aquest projecte no es perceben tant uns cantants amb el seu ego i el seu divisme com uns músics al servei de la cançó.
Notícies relacionadesSílvia Pérez Cruz va ser guitarrista a Ben poca cosa tens (text de Martí i Pol) i Sobral va ocupar un segon pla en aquest vals amb formes de chanson cridat L’amour reprend ses droits. Hi va haver escenes en solitari: ella, en un fogós Petit vals vienès (Cohen, Lorca i Morente en ondulació), i ell, recreant A case of you de Joni Mitchell, al teclat, com una miniatura preciosa. I quan s’ajuntaven tots, la subtilesa era extrema. Ara que tantes capes de so es posen a tot, era gairebé prodigiós assistir a un concert en què cada instrument emetia les notes justes i ni una més.
Les guitarres de Darío Barroso i Sebastià Gris (aquest, també banjo i mandolina), i el violoncel de Marta Roma van estendre la teranyina, fràgil i poderosa. Tot i que la xerradissa, simpàtica però una mica excessiva i autocomplaent, va encallar alguns moments, tot va anar escalant: Sobral es va encoratjar en Este presente i tots dos van agafar ritme en la chacarera Minhas marcas i en Muerte chiquita (pico l’ullet a Carlos Cano: María la portuguesa) amb toc de percussió de Juan Berbín (productor de l’àlbum). El bis ens va portar fins a Tempus fugit (plor per Palestina) peça de Marco Mezquida que van connectar amb Abril 74 de Lluís Llach, culminant així la seva travessia per l’oceà de tonades. Però més enllà de les cançons, el hit són ells.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- ART El Govern d’Aragó sol·licita l’execució forçosa de la sentència que ordena el retorn de les pintures de Sixena
- Comissió bilateral El Govern espanyol i la Generalitat pactaran el finançament singular de Catalunya en una reunió el 14 de juliol
- Adéu a la còmoda a l’habitació: la solució per organitzar la roba interior a l’armari sense que ocupi espai
- ACTES REIVINDICATIUS EA TOT EL MÓN ¿Per què se celebra el Dia de l'Orgull Gai el 28 de juny?
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+