El torn

Menors al volant

1
Es llegeix en minuts

Les autoritats competents de trànsit diuen que estan estudiant seriosament permetre conduir als menors de 17 anys sempre que els acompanyi un adult que acrediti que sap conduir. Com es poden imaginar, davant d'aquesta proposta ja han sorgit les veus de sempre, aquelles que tot ho troben malament, amb arguments de l'estil «així com una fruita necessita el seu temps de maduració, l'ésser humà també el requereix i és lògic que també s'hagi d'esperar a la maduració física i mental dels menors d'edat, en aquest cas, per posar-se al volant i conduir de manera responsable i segura». Resulta, però, que la conducció acompanyada és una tendència que es consolida cada vegada més a tot Europa. A França, Suècia, Àustria ja es porta a terme, i als Estats Units aquest sistema d'aprenentatge no solament funciona sinó que ha servit per reduir els accidents de trànsit entre els joves, que al nostre país és la primera causa de mortalitat entre els 17 i els 24 anys. Si la formació

es fa de manera progressiva i amb limitacions està demostrat que

Notícies relacionades

és efectiu. ¿Per què , doncs, no aplicar-ho?

Els joves nord-americans comencen a conduir quan tenen 16 anys però fins que no en fan 21 i, per tant, ja han adquirit una certa pràctica, no poden agafar el cotxe les nits del cap de setmana. Justament la franja horària que concentra més accidents de trànsit entre els joves a casa nostra. ¿No val la pena parar-hi atenció? ¿S'han de sortir amb excuses i arguments ridículs? Tothom sap que, una vegada superat l'examen teòric, la mare dels ous és la pràctica i si la pots fer enmig del trànsit rodat i tutelat, molt millor. ¿O és que com que la legislació permetrà als menors d'edat conduir acompanyats d'un adult, sense necessitat d'aprendre'n fent servir el cotxe d'una autoescola, posarà en perill un sector que se sent amenaçat i per això s'ha de boicotejar? És com per pensar-s'ho, ¿no troben?