El torn
El PP fa campanya a Twitter
Un usuari de Twitter es posa la foto deRajoy al perfil per celebrar Halloween i des del PP li demanen que, si us plau, la retiri. A partir d'aquí es desencadena una campanya a la xarxa d'usuaris que pengen imatges manipulades del líder popular. En paral·lel, quan des del partit de la gavina intenten difondre el #programaPP, els navegants s'enfilen al carro i converteixen elhash-
tag en un rosari de propostes electorals esperpèntiques. Uns dies abans, les campanyes #preguntaleaMariano i #sumatealcambio havien acabat igual: a dalt de tot de les llistes de les expressions més usades del dia, encara que fos per unes raons molt diferents de les que els seus instigadors segurament havien imaginat.
Notícies relacionadesTant #preguntaleaMariano com #sumatealcambio van despertar la vena més sarcàstica, crítica i burlesca dels usuaris de Twitter. En un veritable carnaval dels disbarats, hi havia noies que preguntaven aMariano Rajoy si havien de deixar-se els cabells curts o fer-se metxes, mentre que altres vaticinaven que el canvi promès durà el cardenalRouco al capdavant d'un ministeri.
Les xarxes socials funcionen diferent delstelediarios de l'època dels Urdaci i dels Sáenz de Buruaga, on tu enviaves el teu comunicat de premsa i els presentadors es limitaven a posar-hi cara i veu. Ara, el ciutadà té infinitat de canals per expressar-se i els navegants són poc amics de qualsevol intent de manipulació. A més, posem que en les pròximes eleccions el PP guanya amb un 45% dels vots. Doncs bé, un cop descomptats abstencionistes i votants d'altres partits, aquest resultat representarà només un terç de la població espanyola amb dret a vot. Però segur que els lúcids estrategs electorals del PP tot això ja ho saben. Deuen pensar que també a les xarxes socials està bé que es parli de tu, encara que sigui malament.