2
Es llegeix en minuts

El Ministeri de l'Interior ha anunciat la creació de l'aplicació per a dispositius mòbils SIMASC, acrònim deSistema de Mobilitat d'Alertes de Seguretat Ciutadana. Algú hauria d'explicar-li a la gent del Ministeri que el 'branding' és una part molt important de l'èxit d'una aplicació. Sota aquest rocambolesc nom s'amaga una aplicació que entre altres coses permet interposar denúncies a través del mòbil a laGuàrdia Civilo laPolicia Nacional. El comunicat del Ministeri mostra que la futura aplicació permetrà millorar i agilitzar les capacitats de comunicació, enviar imatges o vídeos, la ubicació, fer xats, en un sistema adaptat a múltiples llengües (amb mentalitat internacional ja que no fan referència a les llengües oficials de l'Estat) i adaptat per a disminuïts auditius (a través de la utilització de pictogrames).

Temo que sigui una de les moltes maneres amb què el Govern malgasta els diners, com van fer amb aquella fabulosaweb del Senat. Em refereixo que avui aquest tipus d'aplicacions són bastant inútils, en el sentit estricte de la paraula. Si algú disposa d'un 'smartphone' i es troba davant una situació que ha de denunciar, probablement usarà el telèfon, però trucant; per la immediatesa i la sensació que si parles amb un agent, les coses funcionen i no es perden en els llimbs virtual d'un servidor.

La tecnologia ha d'ajudar i aquesta aplicació no sembla que destaqui per això. Deu fer cosa d'un any, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va treure una aplicació semblant. Per denunciar de forma anònima la gent que realitzava actes il·legals o incívics a les seves instal·lacions o trens. L'aplicació va ser un fracàs i constantment envoltada de polèmiques. El problema que va tenir és més o menys el mateix, la gent no posa o deixa de posar denúncies per la facilitat o dificultat amn què ho poden fer.

Notícies relacionades

Moltes empreses o organismes utilitzen les aplicacions per rentar-se la cara, per demostrar que són moderns i estan al dia, no en resposta d'una necessitat real. Em sembla que el Ministeri hauria de centrar-se més a millorar altres aspectes tecnològics dintre del seu entorn: webs anacròniques, serveis per concertar cites que fallen més que escopetes de fira, bases de dades parcials. Aquests són problemes que afecten la majoria i que han de ser solucionats, no aplicacions estúpides que no fan molt més que el que fa marcar el 091. ¿Quant ens costarà aquesta vegada la broma?

Postpublicat al portal d'opinió50x7