LA RÀTIO

1
Es llegeix en minuts

Algú hauria de mesurar la distància entre Collserola, on hi ha el IESE, que acull la convenció de fabricants de cotxes, i la Fira de Gran Via, al Llobregat, on es reuneixen els experts en ciutat intel·ligent (smart city) que pretenen millorar el benestar dels ciutadans i el seu dret a moure’s i comunicar-se sense límit. Al IESE, els del turó, els reunits asseguren que els seus futurs models s’ocuparan de la mobilitat guiada per dispositius digitals d’última generació. A la Fira, els de la vall, asseguren que la futura urbs intel·ligent tindrà un transport net i ecològic, guiat per l’autoritat pública amb tots els seus ressorts. 

Notícies relacionades

Els congressistes de les dues cites no es reuniran. En cara que parlen del mateix, el futur immediat del benestar ciutadà, discrepen sobre qui l’ha de governar: el fabricant de cotxes i la seva evolució cap al vehicle cibernètic o el polític  i la seva disposició a convertir el govern de l’espai públic comú, els carrers, en el seu nou objecte de presència pública.

Acabaran per col·laborar, de la mateixa manera que fa algunes dècades, quan una família es comprava un cotxe nou l’home es mirava el motor i la dona, el maleter. Guanya ella: tot depèn de la capacitat d’emmagatzemar, que els cibernètics anomenen memòria, i els polítics, democràcia participativa.