EDITORIAL
La prescripció de serveis per internet
A les webs de referència en la prescripció de serveis, com TripAdvisor, se'ls ha d'exigir el màxim rigor i transparència perquè l'usuari no es vegi víctima d'un engany
vvargas38294811 barcelona 04 05 2017 tema sobre la dictadura del tripadviso170505190832 /
La revolució digital afecta tots els àmbits de la nostra vida, i no només els estrictament professionals. Al voltant del temps d’oci i del consum han sorgit, per exemple, plataformes de prescripció que han substituït els tradicionals consells d’amics o coneguts a l’hora d’escollir un restaurant o un hotel. És un fenomen positiu que aquestes recomanacions o valoracions ja no estiguin com abans només en mans de quatre experts, sinó d’un ampli sector de la població. Així, han sorgit webs de referència que en recullen com TripAdvisor, hegemònica en el sector de viatges i restauració. Té un ús massiu, per exemple, entre els turistes de qualsevol ciutat, que són en definitiva els que visitaran els establiments recomanats per altres clients. Però un sistema positiu per la seva popularitat i ràpida implantació deriva amb relativa freqüència cap a situacions no desitjables. És el cas de locals víctimes de campanyes orquestrades, algunes per qüestions d’una agressiva competència, o fins i tot d’extorsions per part de clients sense escrúpols ni ganes de pagar el que està estipulat per un servei contractat.
A aquestes webs de referència se’ls ha d’exigir el màxim rigor i transparència, amb tots els procediments possibles al seu abast per controlar aquests trols, perquè l’usuari no es vegi víctima d’un engany. No és una tasca de fàcil resolució, però ja n’hi ha que a l’hora de qualificar un producte o servei demanen certificacions que realment s’ha utilitzat el que s’està valorant.