PANTALLES
La portadora de la torxa
zentauroepp44557045 candice bergen attends the murphy brown panel during the t181015113715 /
La televisió generalista, aquesta que els derrotistes auguren que té els dies comptats, continua tenint una salut excel·lent i està adequant les seves estratègies al nou panorama audiovisual. Com que els costos de les sèries es disparen a causa del seu enorme auge i els ingressos publicitaris no donen per pagar les més ambicioses; la TV en obert s’està refugiant en les comèdies, un producte més barat que agrada al comú denominador del públic, i ho està fent amb èxit. ‘God friended’ és un ‘dramedia’ estrenada a finals de setembre, en la qual un ateu confés es converteix en el motor del canvi de la vida dels qui l’envolten, després de rebre una petició d’amistat a Facebook de Déu. Sí, tal com sona. La sèrie està tenint un èxit notable després d’una estrena en què va ser vista per més de 10 milions d’espectadors.
"La TV en obert s’està refugiant en la comèdia, un producte més barat"
‘The cool kids’ tracta de tres amics que veuen com el seu paper predominant en una residència entra en perill per l’arribada de nous membres de la comunitat. Una d’institut, però amb protagonistes de més de 70 anys. Està sent líder a la seva franja d’emissió, tant en total d’individus, com el ‘target’ comercial. Pitjor ha anat a la tornada de ‘Murphy Brown’, ‘revival’ de la comèdia que va arrasar als anys 80 amb la llavors noia del moment Candice Bergen. Tres dècades després, ha tingut una tornada modesta, si bé a favor seu cal dir que tenia al davant les dues sèries més potents de Shonda Rhimes, ‘Anatomía de Grey’ (15a temporada) i ‘Cómo defender a un asesino’ (en cinquena temporada). Malgrat que cap de les dues s’ha estrenat amb millors resultats que el curs passat, totes dues continuen sent un mur difícil de fer caure.
‘The neighborhood’ és una altra comèdia sobre una família que es trasllada des de Michigan a Los Angeles i es troba amb un veí que no els rep gens bé. També va obtenir resultats satisfactoris, amb més de vuit milions d’espectadors en una nit en què s’enfrontava amb ‘The Voice’ i amb la sèrie que millor ha funcionat de totes les estrenes d’aquesta temporada, ‘The Manifest’.
"A Netflix es podrà veure la millor sèrie dels últims mesos, 'Bodyguard'"
‘Happy together’, una altra ‘sitcom’, explica la relació entre una parella d’uns trenta anys obsessionats amb continuar sent eternament joves i un gran cantant de pop que es muda a viure amb ells. Resultat poc més que correcte, amb gairebé sis milions d’espectadors.
Mentre les comèdies protagonitzen les noves estrenes nord-americanes, al Regne Unit la cadena pública BBC continua donant exemples de la seva traça. ‘The cry’ narra la desaparició del fill d’una família en viatge per Austràlia i, tot i que repeteix trama central sobre la magnífica ‘The missing’, ha tornat a concitar la màxima audiència al país del ‘brexit’. I preparin-se, a finals d’aquest octubre, a través de Netflix es podrà veure la millor sèrie dels últims mesos. Es diu ‘Bodyguard’,és també de la BBC, escrita per Jed Mercurio (creador de ‘Line of duty’) i protagonitzada per Richard Madden (el Robb Stark de ‘Joc de trons’). És un exemple perfecte que la televisió en obert, quan fa bé les coses, contínua portant la torxa del sector.