Editorial

L'allau de festivals de música

La gran oferta de programacions estivals mostra l'empenta de la música en directe a Catalunya

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp48426086 icult primavera sound  stiky190601164814

zentauroepp48426086 icult primavera sound stiky190601164814 / Dani Canto

La música en directe va ser una de les manifestacions culturals que va aguantar millor l’embat de la crisi econòmica i l’augment al 21% de l’IVA cultural el 2012, amb un creixement sostingut del nombre de concerts i la recaptació per venda d’entrades. L’any passat es va aconseguir un rècord de facturació a Espanya de 334 milions d’euros, segons el balanç de l’Associació de Promotors Musicals. Una xifra que pot tornar a ser superada, sense fer un pronòstic gaire optimista, tenint en compte l’oferta d’actuacions d’aquests dies a Barcelona i a la resta de Catalunya.

Passat el gegant Primavera Sound, amb una assistència superior a les 220.000 persones en totes les seves jornades, aquesta mateixa setmana arriben quatre cites més de relleu de formats i públics diferents: el Cruïlla al Fòrum, el Rock Fest de Santa Coloma de Gramenet, el Canet Rock i el Vida Festival de Vilanova i la Geltrú. La cancel·lació del Doctor Music, després del canvi de seu a última hora d’Escalarre a Montmeló, és l’únic cas que va contra aquesta tendència a l’alça, que tindrà en el Sónar un altre punt àlgid del 18 al 20 de juliol.

El fenomen, en el cas català, va més enllà de la capital amb els consolidats festivals de l’Empordà que ratifiquen la sòlida aliança, sense que s’entrevegi ara per ara l’existència d’una bombolla, entre l’estiu i les actuacions en directe. Un fet del qual participen ajuntaments, promotors o fundacions bancàries o privades.