opinió
Construint l'ecosistema de 'start-ups'
Que el First Tuesday segueixi 20 anys després és un indicador de bona salut i que se segueix necessitant l'experiència, noves idees i l'ull clínic dels inversors
El 1999, Olé es va convertir en la primera ‘start-up’ estrella aBarcelonaal ser adquirida perTerraper uns 3.000 milions. Les ‘start-ups’ de llavors eren portals i cercadors, i no existien encara acceleradores o incubadors, ni fons professionalitzats. Tampoc hi havia programes dedicats a elles en escoles de negoci, niinversió pública per desenvolupar l’ecosistema emprenedor.
Res a veure amb la Barcelona actual, que ja està entre els 30 ‘hubs’ tecnològics més importants del món i s’ha convertit en la cinquena ciutat europea en captació d’inversió. 20 anys després, és just reconèixer que First Tuesday, que va néixer en ple‘boom’ de les ‘puntcoms’ per connectar emprenedors i inversors, ha tingut un paper clau en la creació i el desenvolupament de l’ecosistema de ‘start-ups’ a Barcelona.
I és que abans que aquest existís, el punt de trobada de la comunitat eren els esdeveniments del primer dimarts de mes. S’hi parlava de tecnologia i de com aixecar rondes d’inversió, però també de talent, de pactes de socis, de mètriques i fins i tot de conciliació, i els emprenedors comptaven com havien convençut als seus ‘fools, friends & families’ per obtenir el primer capital.
Notícies relacionadesEls fundadors de Privalia, Kantox, Wallapop, Social Point, Ulabox, Glovo i Holaluz (per esmentar-ne només algunes) van passar per First Tuesday, mentre els principals‘business angels’ espanyols feien de ‘scouters’ buscant l’emprenedor que els portaria al seu pròxim èxit.
Que continuïn fent-ho després de 20 anys és un indicador de la salut d’un ecosistema que continua necessitant l’experiència, de noves idees i de l’ull clínic dels inversors.