2
Es llegeix en minuts
zentauroepp52969119 mas periodico christine baranski the good fight200401165247

zentauroepp52969119 mas periodico christine baranski the good fight200401165247

Desgraciadament, aquest mes de març no l’oblidarem mai. Ens ha passat una cosa que ningú esperava; convençuts com estàvem de ser immunes, hem descobert que som fràgils. I la primera reacció ha sigut acudir en massa als mitjans de comunicació perquè ens expliquessin què estava passant. Resultat: rècord històric d’audiència en televisió. El consum total, sumats el lineal i el diferit, representa 4 hores i 44 minuts per espectador i dia. Exactament 51 minuts més que el mes de març de l’any passat, quan tan feliços érem i no ho sabíem.

La dada més impressionant és la relativa a la cobertura televisiva. 33,6 milions d’espanyols han contactat al març amb el mitjà televisiu, cosa que suposen 719.000 més que el mateix mes de l’any anterior. Aquestes dades demostren ben clarament l’enorme fortalesa de la mateixa televisió a la qual alguns aspirants a Nostradamus donaven fa bé poc per morta. Però ara també es mesura el consum en les pantalles dels televisors del vídeo que ve d’internet, els videojocs o la ràdio digital terrestre. Se’n diu Consum no TTV i igualment ha mostrat una dada espectacular amb 32 minuts al dia. Sumant-hi aquest concepte, podem concloure que al març hem estat 316 minuts de mitjana per persona i dia davant el televisor. Això són 67 minuts més que l’any passat, segons dades ofertes per la consultora Barlovento.

Notícies relacionades

Amb el consum desencadenat, tots poden presumir d’una feina ben feta. Mediaset torna a lidera, tot i que perd més de dos punts respecte al febrer, potser perquè el seu fort és l’entreteniment . Però ha sabut adaptar-se a la conjuntura amb rapidesa i eficàcia i ha aconseguit mantenir la seva posició de líder amb Telecinco i com a grup. Atresmedia puja un punt i informativament lidera en la mitjana de les dues edicions informatives de dilluns a diumenge per tercer mes consecutiu. Com a mostra de la fortalesa del grup de Planeta en el terreny de les notícies, un informatiu de La Sexta aconsegueix ser el programa més vist del mes, fet realment insòlit i que diu molt del lideratge d’Atresmedia en la informació. RTVE és el grup que més puja i aconsegueix un dels seus millors resultats en molt temps. Les autonòmiques també pugen, pràcticament totes tot i que destaquen la catalana, la basca i la gallega. Els moments en què l’espectador busca connectar amb l’actualitat, la proximitat de les cadenes autonòmiques augmenta la seva competitivitat. El que s’ha dit, tots pugen, menys les cadenes en ‘streaming’, que malgrat els vaticinis que creixerien considerablement per la quarantena, repeteixen resultat respecte al mes de febrer. Això sí, continua sent el seu rècord mensual.

Desgraciadament, l’augment del consum no ha vingut acompanyat de l’increment d’ingressos publicitaris, i l’audiovisual, com altres sectors, ha hagut d’esforçar-se com mai, amb menys ingressos. Ha baixat el nombre d’anunciants; també les marques que han emès campanyes i el nombre d’espots emesos. Una situació que en cas de mantenir-se provocarà una crisi sense precedents en el sector. Venen temps durs, però l’abril serà millor, entre altres coses, perquè dijous, dia 9, torna Diane Lockhart en la quarta temporada de The good fight. Ella sap el que és perdre-ho tot, resistir i tornar. Ànim a tots.

Temes:

Sèries