PECCATA MINUTA

Tot queda a casa

Dues produccions s'emporten la meitat del pressupost entregat pel Departament de Cultura a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

1
Es llegeix en minuts
40280936 59

40280936 59

Manuel Vázquez Montalbán va qualificar Madrid d’«immensa tertúlia de fonts generalment ben informades». A Catalunya, des del 1990, disposem del setmanari ’El Triangle’, en el qual, durant els seus anys més joves, la sàtira va anar sempre acompanyada de primícies que difícilment serien després acollides per la premsa oficial. ‘El Triangle’ va néixer com una molt seriosa i gamberra agència d’informació de ‘conya i canya’ especialitzada a treure a la llum els draps bruts del ‘pujolisme’ així com els d’altres tèrbols manejos de l’època.

Abans-d’ahir, com qui rep la visita d’un parent llunyà, em va arribar al mòbil una notícia publicada a ‘El Triangle’ que explicava que dels 6.000.000 d’euros que el Departament de Cultura havia entregat el 10 de juny passat –«dia històric», segons la fulminada consellera Vilallonga– a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per «promoure noves obres audiovisuals i cinematogràfiques catalanes i fer més visible la nostra llengua i el nostre patrimoni cultural en els nostres mitjans de comunicació», 1.350.000 euros, gairebé una quarta part del pressupost total, van anar a parar a Arena Sport Media SLU per a la producció del futur programa ‘Nexes’, presentat per Jordi Basté i Mònica Terribas, una senyora que només 12 dies abans de la firma del contracte havia anunciat la seva marxa de Catalunya Ràdio per irresolubles discrepàncies amb el director de l’emissora.

Notícies relacionades

Ja posat, vaig portar a la pantalla de l’ordinador altres titulars del ja citat setmanari, on vaig poder llegir que Oriol Junqueras segueix convençut que la decisió del Tribunal Suprem va ser una sentència contra tot Catalunya, que Quim Torra està cavil·lant què fer amb el presumpte 50% de vots independentistes del pròxim Sant Valentí i... que la feliç CCMA havia firmat també un contracte per 2.159.815,05 euros amb El Terrat Gestiones XXI, productor del grup audiovisual Mediapro del magnat Jaume Roures, per a la realització de 10 capítols de ‘L’última nit del karaoke’, que sona a patrimoni cultural japonès.

Si sumem les dues quantitats, resulta que 3.509.815 dels 6.000.000 es destinen únicament a dues produccions, mentre que els altres 33 projectes seleccionats s’hauran de repartir les engrunes del banquet a raó d’una mitjana de 75.000 euros per càpita. Els prometo molt seriosament no parlar de TV3 en les pròximes setmanes: és com regar pedres a l’espera que brolli una flor impossible. Sempre se superen a si mateixos.

Temes:

Teatre