La tribuna
Un nou temps
EL PERIÓDICO impulsa un rellançament integral en paper i en digital amb el qual redobla el seu esforç d'oferir als lectors les claus per entendre més i millor el món
ealos56066275 barcelona 02 12 2020 sociedad redacci n de el peri dico prep201202212345 /
La compra del Grupo Zeta per Prensa Ibérica ha suposat la incorporació d’EL PERIÓDICO a una xarxa de mitjans que avui és referent de la comunicació a Espanya i que, al llarg dels seus més de 40 anys d’etapa, ha defensat i desenvolupat un periodisme pròxim al lector, lleial, empàtic, plural i compromès amb les llibertats, la democràcia i l’avanç dels pobles.
Si, com creia Miguel de Unamuno, el progrés consisteix a renovar-se, avui, 3 de desembre del 2020, EL PERIÓDICO es renova i es vesteix de llarg per viure una de les fites de progrés més rellevants de la seva història recent: un nou disseny, més modern i atractiu, que suposa el rellançament integral de la seva identitat en paper i en digital.
Sense perdre les essències, aquest nou impuls va molt més enllà d’una mera actualització estètica. També té, en el conceptual, una important càrrega de profunditat que ha envoltat des del principi el projecte que avui veu la llum: Entendre-hi +. Sota aquest lema, el diari que dirigeix el periodista Albert Sáez es proposa redoblar esforços per, a través del seu característic estil clar i directe, aportar als lectors claus amb què comprendre realment l’abast de les notícies.
Un gran diari és aquell que, a més d’informar, explica, posa en context, relaciona, aprofundeix, interpreta i argumenta
Davant una realitat tan polièdrica i complexa com l’actual, un gran diari és aquell que, a més d’informar, explica, posa en context, relaciona, aprofundeix, interpreta i argumenta.
En temps de tan aclaparadora immediatesa informativa, el lector acudeix a la premsa de qualitat per saber què passa, però sobretot per esbrinar per què passa el que passa, com realment passa i què és el que es pot preveure que pot passar d’acord amb el que ha passat. Aquest és el valor afegit que el lector del segle XXI, sovint fatigat pel maremàgnum inconnex i desordenat d’informacions i desinformacions, busca en un segell de la credibilitat, el rigor i el prestigi d’EL PERIÓDICO.
Si la capçalera és avui més forta que ahir és perquè, a partir dels nostres ideals, hi ha una voluntat encara més patent de connectar amb les persones, acostar-nos-hi, fer-les partícips, parlar el seu llenguatge, ser la seva veu, promoure una relació de confiança i crear comunitat.
EL PERIÓDICO evoluciona i abraça canvis que milloren la seva edició, però manté intactes els valors que inspiren la seva tasca com a diari català i de progrés. En l’ampli finestral des del qual EL PERIÓDICO observa el món, els fets es presenten sempre amb una mirada sensible en el terreny social, una defensa encesa de la igualtat de gènere, una consciència ecològica i una gran inquietud cultural.
El redisseny d’EL PERIÓDICO és reflex de l’afany dels nostres professionals per abordar tres grans desafiaments que afronten els mitjans davant el canvi de paradigma al qual assistim i a què hem d’adaptar-nos: la transformació digital, la innovació en els formats i la qualitat dels continguts.
El rellançament que avui protagonitza EL PERIÓDICO representa un salt qualitatiu en el servei que brinda als lectors i ve a reafirmar el seu compromís amb Catalunya, la seva complicitat amb els ciutadans d’aquesta terra i la seva recerca impenitent de la veritat.
Els nostres periodistes bolquen el seu talent i el seu esforç diari a informar i divulgar perquè creiem que les persones només poden ser lliures si estan ben informades i perquè sostenim, com Salvador Espriu, que «els homes (i les dones) no poden ser si no són lliures».
Notícies relacionadesEspero i desitjo, estimat lector, que el nou disseny d’EL PERIÓDICO sigui del seu grat. El fem pensant en vostè.
*President de Prensa Ibérica.