El negoci tecnològic

Aposta estratègica per l’entreteniment digital

Ara es donen les circumstàncies idònies per aconseguir la col·laboració entre indústria, professionals i administracions per convertir el sector audiovisual i dels videojocs en un dels motors de creixement de la nostra economia

3
Es llegeix en minuts
Aposta estratègica per l’entreteniment digital

El 2020 ens ha ensenyat que el sector de l’entreteniment és fonamental per a la societat digital. Li dediquem una mitjana de quatre hores diàries. La seva importància no rau únicament en el consum; sinó que es tracta d’una indústria estratègica per al desenvolupament de l’economia digital. A més, és el vehicle d’expressió i representació de la diversitat cultural i de transmissió de valors. Analitzem de quina manera l’Administració espanyola i catalana han dissenyat les seves estratègies per a aquest sector. 

Abans de continuar, una precisió conceptual: tradicionalment la indústria s’ha anomenat audiovisual; ara l’ús massiu del vídeo digital ha imposat el concepte anglosaxó d’entreteniment que agrupa el conjunt d’empreses que creen continguts en el sector audiovisual i dels videojocs

Pla Espanya Digital 2025

El Govern de Pedro Sánchez va presentar fa uns mesos el ‘Pla Espanya Digital 2025’. Aquest document és l'estratègia per aconseguir la transformació completa a una economia digital. Busca impulsar el desenvolupament de les infraestructures digitals com a palanca de creixement econòmic amb un conjunt de mesures. Un dels objectius és convertir Espanya en pol d'atracció d'inversions i talent de el sector audiovisual. 

L'aposta espanyola busca constituir una plataforma a nivell internacional per a l'atracció de la producció, negocis i inversions en el sector audiovisual. Es proposa una acció de crear el 'Spain Audiovisual Hub'. Es marca dos objectius: atreure inversió exterior per convertir Espanya en un centre estratègic del sector audiovisual i reduir els costos de la producció audiovisual i millorar la seva competitivitat. Es busca com a resultat un augment del 30% de la producció audiovisual a Espanya el 2025.  

¿I quines mesures proposa?: instruments de promoció internacional; una finestreta digital única per a permisos en oficines consulars per facilitar els desplaçaments dels professionals de sector; simplificació dels requisits per als operadors de diferents plataformes i canals; creació d'incentius fiscals i millores en el finançament. Cal assenyalar que no són gens noves, perquè altres governs ja les van plantejar. Ara hi ha una gran oportunitat i la clau està en passar de la voluntat política a l'acció real en col·laboració amb la indústria. Si això no passa, es repetirà la història de sempre. 

Entreteniment, sector estratègic per a Catalunya 

La Generalitat de Catalunya juntament amb el Clúster Audiovisual han dissenyat un pla estratègic per donar un impuls a aquesta indústria. En aquest cas, també se segueix parlant del terme clàssic d'audiovisual, però en el desenvolupament de les seves accions s'utilitza també el concepte d'entreteniment. L'objectiu és aconseguir unir el desenvolupament de Barcelona com a 'hub' tecnològic de referència al sud d'Europa amb la indústria audiovisual; i com a resultat, aconseguir potenciar també l'entreteniment digital.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

S'han marcat tres línies d'acció prioritàries. La primera se centra en augmentar la creació de continguts d'entreteniment i en el desenvolupament de videojocs amb propietat intel·lectual pròpia. La segona vol potenciar els serveis de valor afegit, ampliant la presència de l'audiovisual en àmbits afins (comunicació, publicitat, i sector corporatiu). Tercera, millorar l'ecosistema amb atracció d'empreses de base tecnològica i una millora de les infraestructures i equipaments. Tampoc són mesures noves; una vegada més, l'important és passar a l'acció. 

Formació i atracció de talent

Notícies relacionades

Un dels elements fonamentals de la indústria de l'entreteniment és la seva creativitat aplicada a la creació de continguts. Això està molt lligat al talent humà, que al costat de la digitalització s'han convertit en els motors del seu creixement. El nostre país compta amb molt bona formació universitària i professional en aquests àmbits. Cal saber aprofitar aquest talent local per evitar que marxi a treballar a l'estranger.

Ara es donen les circumstàncies idònies per aconseguir la col·laboració entre totes les parts: indústria, professionals i administracions. No deixem passar aquesta oportunitat per convertir la indústria de l'entreteniment digital en un dels motors de creixement de la nostra economia.

Temes:

Videojocs