Entre Tots Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Els lectors d’EL PERIÓDICO opinen sobre la fi dels peatges a les autopistes

2
Es llegeix en minuts

Aquest és el moment en que s’han aixecat les barreres dels peatges a l’AP-7 i la C-33. / ZML

L’1 de setembre més de 550 quilòmetres de vies d’alta capacitat de Catalunya i Aragó que han sigut de pagament durant dècades van quedar alliberats. L’estalvi per als conductors que les utilitzaven supera els 752 milions d’euros, segons dades facilitades pel Govern central.

Notícies relacionades

Les barreres van desaparèixer de l’AP-2 en el tram que va de Saragossa al Vendrell. També de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera i entre Montmeló i el Papiol després que el 2019 ja ho fes en el tram de Salou a Alacant. I el mateix va passar a la C-32 (de Barcelona a Lloret de Mar) i la C-33 (de Barcelona a Montmeló). Queden pendents els següents trams: la C-16 al seu pas pels túnels de Vallvidrera (la concessió dels quals no finalitza fins al 2037), la C-16 (autopista de Montserrat), de Sant Cugat a Manresa (concessió fins al 2039), la C-16 al seu pas pels túnels del Cadí (concessió fins al 2037), i la C-32 (autopista Pau Casals) de Castelldefels al Vendrell (concessió fins al 2039). 

L’aixecament d’aquestes barreres de peatge obre una nova etapa, encara incerta, en la qual segurament serà necessari tornar a pagar per utilitzar aquestes vies ràpides. La Unió Europea així ho estableix, si bé el quan i el com s’aplicaria en totes les vies espanyoles encara està per definir. Així, una de les notícies més esperades pels usuaris habituals d’aquestes vies d’alta capacitat, per l’important estalvi que suposa als usuaris habituals, podria ser només una cosa momentània. I, de moment, aquesta cap de setmana el que ja han tornat, i podria ser que amb més intensitat, són les cues. A continuació, algunes de les participacions dels nostres lectors: