La promoció de la lectura Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Llibres bons, ben treballats
Hi ha tota una feina a les llibreries que va més enllà de comprar llibres per després revendre’ls, muntar taules de recomanacions i apujar la persiana puntualment
Hi ha una tasca de fons, a les llibreries, que va més enllà de vendre llibres… o no, perquè, ara ho explicaré, va també dirigida a cridar l’atenció sobre el producte que s’hi ven i, si funciona, repercutirà en el volum de vendes igualment. Parlo de la tasca de despertar interès per la lectura.
Les campanyes de promoció de la lectura van associades perennement a les institucions públiques: no passa un any sense que la Conselleria de Cultura i el Ministerio d’ídem no li dediquin més o menys temps a anunciar, valorar la possibilitat o dir que d’aquest any no passa que es farà la campanya definitiva que omplirà de lectors llibreries i biblioteques.
Aquestes campanyes venen signades pel departament de cultura de torn, sí, i hi ha feina, més o menys eixerida, al darrere, d’acord; la feina perquè allò qualli, però, perquè vagi més enllà del simple nomre d’exemplars de més venuts mentre l’acció durava, es fa després al carrer, és a dir, a les llibreries.
Que la campanya de Sant Jordi arrenqui cada any, va de la maneta amb tota una campanya de comunicació institucional, pancartes per tota la ciutat i permisos per tallar carrers grossos del centre de la ciutat. Què fa, però, que es continuï llegint la resta de l’any? Un bon servei a llibreries i biblioteques, una proposta continuada d’activitats que, potser no tenen tant d’impacte puntual com un Sant Jordi o una Setmana del Llibre en Català, però que sí que serveix per mantenir viva la necessitat d’aquell a qui, potser, s’ha arribat en un primer moment mitjançant una d’aquestes campanyes concretes.
Hi ha tota una feina, a les llibreries, que va més enllà de comprar llibres per a revendre’ls després, parar taules amb recomanacions i obrir puntualment la persiana cada dia per a atendre al públic: hi ha tota una feina de programació d’activitats que també, i això és important, serien simplement activitats puntuals si no es recolzessin en un producte de qualitat que fes que el públic tornés.
La clau, sempre, per a fer lectors, són els llibres bons ben treballats durant tot l’any.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.