Article de Carles Sans Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Gràcies a Eurovisió
M’agrada aquesta exaltació cap a Chanel perquè ha visibilitzat la feina d’uns professionals que canten, ballen i mostren una eficàcia indiscutible
Crec que després de l’actuació d’Espanya en el renascut Festival d’Eurovisió, soc de les poques persones a qui els queda alguna cosa per dir de l’anomenat ‘Chanelazo’. És curiós veure l’eufòria que ha provocat quedar tercers. És inimaginable què hauria sigut si hagués guanyat. Durant tots aquests dies he vist amb estupor fans embogits en la prèvia, durant i després del festival. Gent onejant banderes pàtries com si d’una final de futbol es tractés. I jo em pregunto: ¿en quin moment ha renascut aquest festival que fins fa uns quants anys semblava mort del tot? Recordin aquells dies en què s’exhibia una indiferència gairebé insultant. Em refereixo a l’època del Chikilicuatre, en què el festival ens semblava una conya ‘hortera’. Llavors a molt pocs els importava que Espanya fes el ridícul. Ara ha tornat aquella devoció i aquell paroxisme perdut, només comparable amb el que es vivia a l’Espanya de la meva infantesa, la dels 60 i 70, en què l’Eurovisió era importantíssima. ¡Aquells temps d’ABBA i el seu Waterloo!
Entretots
M’agrada aquesta exaltació cap a Chanel perquè ha visibilitzat la feina d’uns professionals que canten, ballen i mostren una eficàcia indiscutible Al nostre país hi ha moltíssimes Chanel que es formen en escoles de dansa i cant, i que dediquen moltíssimes hores per a, si hi ha sort, aconseguir un lloc al cos de ball d’algun musical o espectacle de ‘music hall’. Gent jove entregada a una professió dura i exigent que, la majoria de les vegades, no passen de ser el gruix d’un musical en què es llueixen els protagonistes i en què els ballarins ocupen un espai atractiu però discret. Chanel i els seus companys han contribuït a enaltir una professió preciosa exercida per molts joves, que més aviat que tard es veuran obligats a retirar-s’hi perquè el cos no els donarà per a més. És gent formada que estudia i que en cada funció donen al màxim perquè tot surti bé. Per a mi, això és el més bonic del fenomen Chanel: haver donat visibilitat a professionals que engrandeixen qualsevol espectacle musical digne d'anomenar-se així.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.