Article d’Irene Jaume Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

‘After-sun’, torna el turisme

La teoria és que el turisme dona diners, i la pràctica és que dona mala vida a la població d’aquestes ciutats-espectacle que des de maig fins a setembre fan olor a ‘after-sun’ i a plàstic de matalàs inflable

1
Es llegeix en minuts
‘After-sun’, torna el turisme

FERRAN NADEU

Feia dos anys que no ho havíem de patir. Podies anar al centre de la ciutat i caminar sense que semblés que estaves participant d'una competició de driblatge urbà i podies anar a certs llocs i no fer cua o no haver de reservar. Dins l'alegria hi havia també una mena de sensació de derrota col·lectiva silenciosa, perquè pensàvem que ho podíem fer perquè ells no hi eren. Però ja tornen i ho fan acompanyats d'una ànsia explosiva.

És igual si venen per terra, mar o aire, perquè l'efecte final és el mateix: una invasió. L'aeroport, el port, les estacions, les carreteres, els carrers i les places de moltes ciutats mediterrànies es transformen en l'escenari perfecte perquè alguns s'enriqueixin, molts altres en gaudeixin i la gran majoria en pagui les conseqüències. Unes conseqüències amb formes diferents: contaminació, soroll, brutor, pujada de preus generalitzada... Des d'un cafè fins al lloguer d'un pis minúscul sense ascensor.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Notícies relacionades

La teoria és que el turisme dona diners i la pràctica és que dona mala vida a la població d'aquestes ciutats-espectacle que de maig a setembre fan olor d'after-sun i de plàstic de matalàs inflable. La teoria és que s'està regulant i la pràctica és que els beneficis se'ls enduen els mateixos i la misèria els de sempre. La teoria és que dona feina i la pràctica és que és precària i temporal.

L'after-sun és una loció corporal que serveix per calmar la pell després de les agressions del sol i hidratar-la per compensar la secor. El nostre after-sun, el de les persones que vivim a ciutats ultraturistificades, potser ha de ser la perseverança en la queixa contra aquest model. En la reivindicació que les ciutats són per qui les habita, no per qui les visita i les ven al millor postor. En l'acció de cuidar i participar de la vida quotidiana i col·lectiva dels nostres barris perquè no se'ls endugui aquest forat negre anomenat indústria turística. I posem-nos-hi una capa generosa, perquè les agressions socials, econòmiques i ecològiques ja fa temps que són insuportables.

Temes:

Estiu Turisme