NEWSLETTER
El cosí d’El Corte Inglés
Els botiguers i Amazon poden conviure en pau, com bé diu un Dimas Gimeno que sembla parent del ‘cosí de Zumosol’
«Jo mai he comprat per Amazon. Mai ho he necessitat». Amb aquesta frase em sorprèn aquesta setmana l’Ana, una companya de feina amb qui coincideixo a les escales, després que jo li hagi explicat què porto dins d’aquesta capsa que tant l’estranya. És un accessori molt particular per al meu gos, el Pipo, que no trobo enlloc més, amb aquestes característiques, aquest preu i que arribi tan ràpid.
L’Ana no està sola en la seva decisió de deixar de banda el gegant del comerç electrònic de Jeff Bezos. Els detractors d’Amazon són legió, ja sigui perquè el culpen de tot el mal que internet fa al petit comerç o perquè consideren que les seves pràctiques comercials i laborals són demoníaques. Ho han descobert a través de qualsevol llibre o documental anti Bezos, com el recent Estados Unidos de Amazon, d’Alec MacGillis.
Penso en les paraules de l’Ana dies després a l’entrar en un comerç de barri a comprar dos rams de flors que la seva propietària, la Pili, prepara a la mesura dels meus gerros de boca estreta. El seu coneixement i carinyo, igual que els seus cabells blancs, són il·localitzables en cap comerç electrònic.
La convivència entre l’univers de Bezos i el de la Pili és possible, com va explicar ahir en aquestes pàgines Dimas Gimeno, el nebot de qui va ser el totpoderós president d’El Corte Inglés, Isidoro Álvarez, mort el 2014. Gimeno va succeir el seu oncle al capdavant de la cadena fins que va ser destituït per les seves cosines i filles del prohom mort, Marta i Cristina Álvarez.
Malgrat l’enrenou mediàtic i judicial causat per l’enfrontament entre les germanes i Gimeno, avui la baralla és història, almenys en públic, després d’un pacte amb indemnització milionària de sortida inclosa. Marta Álvarez n’és ara la presidenta. Un cop enterrada la destral de guerra, Gimeno, el cosí d’El Corte Inglés –com si fos parent del de Zumosol–, creu en el renaixement del comerç i està bolcat en el seu projecte empresarial, Wow Concept, un model que dilueix les barreres entre la botiga física i la digital, i que està situat a Madrid.
L’empresari defensa el repartiment de rols entre la botiga física («ens agrada anar a comprar») i el comerç electrònic («quan vols alguna cosa de manera ràpida i barata») després de la pandèmia. Coincideixo en el fet que hi ha espai per a tothom, tant per al botiguer com per a Amazon, tot i que l’Ana no ho vegi necessari.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.