NEWSLETTER
Solució per a Nissan, ¡per fi!
L’interès de l’australiana Goodman demostra que BCN està lluny de la irrellevància
La Barcelona del lament, del mai tornarà a ser el que va ser, va perdre ahir un dels arguments als quals més recorre a l’hora d’emetre el certificat de defunció de la ciutat i que no és cap altre que la falta d’atractiu per a la inversió estrangera. Que equivocada deu estar, llavors, l’empresa logística australiana Goodman, que, aliada amb QEV Technologies i BTech en el grup D-Hub, ha presentat una oferta per quedar-se amb els antics terrenys de Nissan a la Zona Franca per a la seva reindustrialització.
Ha sigut l’única proposta en ferm, sí, perquè altres interessats,como el Port de Barcelona, Mecalux i Merlin, no es van presentar de manera vinculant. També és cert que el tancament del termini per presentar ofertes ha arribat després de tres pròrrogues en una licitació complexa que encara no ha acabat. El Consorci de la Zona Franca, propietari dels terrenys, en prendrà la decisió final el dia 17.
Però tot això no és obstacle per reconèixer que l’interès de D-Hub és una bona notícia que ha evitat que la licitació quedés deserta i que ha accelerat una reindustrialització clau per a l’economia de Barcelona i de Catalunya. També, per al miler d’empleats de l’antiga Nissan que ara majoritàriament cobren el subsidi d’atur però que desitgen reincorporar-se al mercat laboral. I ho ha fet apostant per destinar bona part dels terrenys a acoblar vehicles elèctrics, furgonetes, en un projecte que va en línia amb la transició ecològica que promou Europa i que rebrà fons del PERTE. La resta de l’espai serà per a ús logístic.
Notícies relacionadesAra, es pot esperar que el procés d’adjudicació sigui transparent, que s’aclareixi com es finançarà la inversió i que es desglossi l’ús dels fons europeus. També és convenient clarificar el paper que tindrà en la iniciativa l’empresari Enrique Bañuelos, el tauró del maó, sense oblidar que caldrà veure si de veritat s’ocuparà tot l’espai. En cas que no sigui així, seria aconsellable negociar amb les empreses interessades que finalment no hi van presentar ofertes per sumar-les al projecte.
En tot cas, cal celebrar que la solució a l’antiga Nissan arriba, per fi, i que la inversió estrangera sí que està interessada a instal·lar-se en una Barcelona que està molt lluny de la irrellevància.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.