Productores de cine
Dones que es munten pel·lícules
Un grup creixent d’actrius han pres el control de les seves carreres en l’acte d’empoderament més gran des del Me Too
Muntar-se una pel·lícula és una manera d’inventar una gran història i se sol dir amb un to despectiu, malgrat que la imaginació i la creativitat haurien de sumar sempre, en qualsevol ocasió. I, si no, que ho preguntin al grup creixent d’actrius de Hollywood que, en l’acte més gran d’empoderament de les dones del cine des del Me Too, han decidit agafar les regnes de la seva carrera i fer les pel·lícules que volen, quan volen i amb elles de protagonistes. ¿Qui ha parlat de por? Una dona més jove o fins i tot un home encaixaria millor en els repartiments de l’‘star-system’ per a algunes pel·lícules, i aquí no hi ha corrents ‘woke’ que valguin.
Entretots
Quan ‘Enola Holmes’ va arribar a Netflix i va trencar el sostre d’espectadors d’una pel·lícula ho va fer amb una jove Millie Bobby Brown de transsumpte del seu oncle, una detectiva victoriana i adolescent que reclamava el seu espai junt amb el mític i masculí Sherlock Holmes, i ho feia defensant causes feministes i amb certa contestació en l’epicentre de la guerra cultural del 2020. Menys se sap que Enola Holmes i la seva seqüela, després, naixen de la productora PCMA Productions, creada per la mateixa Millie Bobby Brown, i que prepara més històries de fantasia que ella mateixa protagonitza, com Damsel, sobre una princesa que es rebel·la davant uns plans de futur que ella no ha elegit.
Millie Bobbie Brown és la més jove a sumar-se al ‘fes-ho tu mateixa’, el motor imparable per al canvi. ¿Vols veure un tipus determinat de pel·lícules a la cartellera? Posa tu els diners. ¿Vols ser-ne la protagonista? Finança-les, busca un director, busca un estudi i una distribuïdora des de la teva pròpia productora. Fan falta diners per a això, però, una vegada puja una actriu a la fama, ha vist que difícilment s’hi mantindrà si no inverteix en el seu futur professional i, el que és més important, a complir els seus somnis.
Kate Winslet va trencar motllos amb el seu paper a ‘Mare of Easttown’, la sèrie per a HBO que ella mateixa va protagonitzar. Jessica Chastain va crear una productora per preparar un ‘thriller’ de dones espies que va protagonitzar junt amb Penélope Cruz, Lupita Nyong’o i Diana Kruger, ‘Agentes 355’.
Gal Gadot va empènyer des de la seva productora ‘Wonder Woman 1984’ i d’aquí unes setmanes porta a Netflix la seva última producció, que protagonitza també, ‘Heart of stone’.
Rebecca Ferguson, estrella de la sèrie fantàstica ‘Silo’, a Apple TV, basada en la saga literària ‘Crónicas del Silo’, del mític Hugh Howey, la va tirar endavant amb la seva productora.
Lena Headey és una altra actriu que protagonitzarà i produirà una altra sèrie fantàstica basada en un llibre de Howey, ‘Beacon 23’.
El cine que arriba a les nostres pantalles té, fa temps, una mirada més plural, sí, però no ha sigut perquè l’establishment hagi tingut una revelació i s’hagi il·luminat en aquest camí, no ens equivoquem. Darrere del fenomen hi ha dones poderoses que han decidit recolzar i empènyer aquesta revolució cultural per a tothom i complir alhora els seus propis somnis.
Cada vegada que transcendeix que una actriu crea una productora i li pregunten al respecte, la seva resposta és la veu de la reivindicació d’una mirada. L’actriu Emily Blunt es va estrenar com a productora amb la meravellosa sèrie ‘The English’ a HBO, un ‘western’ en el qual interpreta una protagonista forta i inoblidable. ¿Hauria arribat a les nostres pantalles una pel·lícula tan emocionant, amb un personatge tan delicat, sense ella? Blunt va explicar en una entrevista amb Shonda Rymes, la productora per excel·lència del món televisiu, com d’increïble va ser la seva experiència de construir una pel·lícula des del principi, implicar-se tant en el seu desenvolupament, al cap i a la fi té molt de gestació d’una vida. «M’encanta que em donin alguna cosa en les seves etapes embrionàries, i donar-li vida». Que no pari aquesta roda.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.