Llimona & vinagre
Paris Hilton: un mem de 1.300 milions de dòlars
Paris Hilton ha publicat una foto amb el seu nadó i les xarxes s’han inundat de burles per la mida del cap del nen. Malgrat la manifesta indignació de la mare, l’exposició de la criatura a la mofa dels ‘haters’ també contribuirà a fer caixa
Paris Hilton respon als cruels comentaris sobre el seu nadó: «És inacceptable»
fcasals36719932 paris hilton161229163936
El dia 19, Paris Hilton (Nova York, 42 anys) va publicar una foto del seu nadó, Phoenix Barron, nascut per gestació subrogada poc més d’un any després del matrimoni de Hilton amb Carter Reum, pròcer de magnat i milmilionari. Amb una Paris somrient i maternal, mare i fill posen feliços a Instagram. Els ‘haters’ no van reparar en la retocada jovialitat de la copropietària de l’imperi hoteler que porta el seu cognom, sinó en el nen, objecte de burles per la mida del seu cap. La qüestió encara segueix viva entre els que defensen la ‘celebrity’, els que comparen la criatura amb un personatge de ‘Mars attacks!’ i metges de pa sucat amb oli que desgranen teories sobre la hidrocefàlia.
Per si no haguessin estat abundants els danys col·laterals per exposar un nen a l’escarni, lluny de guardar silenci fins que la pluja s’aturi, la mare alimenta els ‘trols’ amb doble ració de carnassa.«Simplement té un gran cervell», va dir primer. I després: «Si no publico fotos del meu nadó, la gent assumeix que no soc una bona mare, i si les publico, hi ha algunes persones que són cruels i odioses», cosa que confirma que mai ha escoltat El Último de la Fila: «‘Si lo que vas a decir no es más bello que el silencio, no lo vayas a decir’».
La biografia de Paris Hilton la defineix com a empresària, model, actriu, cantant, filantropa, dissenyadora i ‘dj’, tot i que en realitat no és res d’això a temps complet, potser empresària, perquè ha convertit la seva vida en una societat limitada que li evita haver de viure de les rendes del grup hoteler. La seva activitat com a ‘influencer’, els seus programes de telerealitat, els productes que la patrocinen –perfums, roba, complements– i, en suma, la seva ‘professió’ de celebritat, li han procurat una fortuna que els mitjans fiables situen en 1.300 milions de dòlars. El seu caixet a Espanya com a discjòquei –va arribar a punxar a Eivissa– és de 260.000 euros l’hora. Com a patrona no destaca per la seva extrema generositat. Un empleat seu guanya 35.156 dòlars a l’any i el de més antiguitat n’obté 65.200. El seu avi Barron va donar a una fundació el 97% de la seva fortuna, tot i que la seva neta ja és autosuficient.
Paris descendeix de Hilton, però és filla de la viralitat i es resisteix a sortir d’aquest habitacle. Va néixer a la xarxa de xarxes perquè va ser internet el que, contra els seus desitjos, hi va posar el focus per al planeta el 2004, quan la seva exparella va filtrar un vídeo sexual gravat tres anys abans que es va estendre a través de mòbils i que tenia una qualitat d’imatge que intuïa més que mostrava. A diferència de Pamela Anderson i Tommy Lee, el vídeo dels quals es va conèixer a mitjans dels 90, Paris no era mundialment famosa. Tot va esclatar. L’hereva de l’imperi Hilton practicant-li una fel·lació el seu nòvio. La viralització per mitjà de les torradores de DVD, els Motorola i les Blackberry va coincidir amb els primers passos de la ‘socialite’ com a actriu i la seva aparició en una sèrie de televisió. Bum. Fins aquell any, per aquí només coneixíem la marca Hilton pels seus luxosos hotels. La fama mundial de Paris va germinar al llit d’un hotel i va saltar a la part del darrere dels videoclubs i a les gales de premis del cine d’adults, fins a la seva consolidació definitiva a les webs porno.
El DVD no massacrava carreres. Si hagués existit Instagram en aquell temps, cap marca hauria apostat per ella, però encara faltaven dos anys perquè naixés Twitter, quatre per al primer ‘like’ de Facebook i sis per a la plataforma de vídeos i fotografies en què Paris Hilton acumula més de 25 milions de seguidors. La xifra és paupèrrima si la comparem amb la reina del mitjà, Kim Kardashian i els seus 364 milions de ‘followers’; molt discreta en relació amb ‘it girls’ amb pedigrí com Chiara Ferragni (29,7); a anys llum de Georgina Rodríguez (52,4 milions); o sense res de què presumir al costat d’Úrsula Corberó (21,6 milions de seguidors).
Per a les coses bones i per a les dolentes, internet és avui el regne de Paris. A partir del 2007, quan va arribar a ser detinguda per conduir borratxa, va descendir cap a perfils més baixos. A la xarxa s’ha guanyat a pols tant el seu rentat d’imatge com la mofa dels seus detractors cada vegada que publica que se li ha mort un gos, l’últim el maig passat. És el preu per situar al mateix nivell un chihuahua de 23 anys que un nen de 10 mesos a la plataforma en què la mama fa caixa. «La primera vegada del meu preciós àngel nadó Phoenix a Nova York», va titular el ‘post’ de la polèmica. La primera vegada. N’hi haurà moltes d’altres. Al nen-mem l’espera una llarga carrera i només acaba de començar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.