Tema de diumenge
EL PERIÓDICO del Mobile World Congress
Tots els apartats del diari s’impliquen a analitzar el llegat del MWC a Barcelona, en una edició en què arriba a la majoria d’edat
Dilluns comença a Fira de Barcelona l’edició número 18 del Mobile World Congress (MWC), sense cap dubte el congrés de més transcendència econòmica i social de la ciutat, al qual s’espera una assistència pròxima als 100.000 assistents, segons la GSMA, la societat organitzadora. Amb motiu d’aquest rellevant esdeveniment, EL PERIÓDICO ofereix aquest diumenge una completa radiografia de l’impacte del Mobile des de diferents punts de vista.
Així, cal destacar un potent multimèdia enfocat en el futur del MWC que, paradoxalment, ja no passaria només pels telèfons mòbils sinó pel desenvolupament d’eines de la intel·ligència artificial als nostres actuals dispositius.
A més, la tecnologia associada al mòbil també pot ser, com s’explica des de la secció de Societat, una eina molt valuosa per facilitar la vida de la gent gran o amb algun tipus de dependència. Sense oblidar que el desenvolupament del mòbil, des de principi de segle, ha influït també en la forma com consumim els productes audiovisuals: prop de 30 milions d’espanyols accedeixen a les plataformes de streaming a través del mòbil.
I concloent amb un fet tangible: el Mobile World Congress ha sigut i és una locomotora d’un ecosistema emprenedor i digital local. Una cosa que des de la secció d’Esports s’aborda amb un cas concret: el de la start-up Kognia, una empresa que està utilitzant un software d’intel·ligència artificial per disseccionar comportaments tàctics, i de futbolistes en concret, mitjançant la utilització d’algoritmes.
Propostes contra la sequera
El suplement Entendre-hi més aborda aquesta setmana la sequera des de diverses perspectives, concretament set. Són el nombre de rostres, representants de diferents àmbits professionals, que participen en el reportatge que obre el suplement. Tots ells exposen les seves preocupacions i propostes contra la crisi hídrica. El suplement també ofereix una entrevista amb el ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, i una crònica sobre la febre per les "segones marques" que recorre Buenos Aires, com a resposta a les dificultats econòmiques.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.