La foguera

Chamartín és una notícia falsa

Negar l’existència d’una multitud és directament heroic

2
Es llegeix en minuts
Chamartín és una notícia falsa

Óscar Puenting es va llançar, com acostuma, de cap per la vora del precipici que anomenaven Twitter. Va dir que el que els passatgers estaven experimentant a Chamartín no existeix com a resposta al programa de Risto Mejide, que havia emès imatges de l’estació més infernal i tercermundista de tot Espanya, abarrotada de presoners del retard de l’excel·lent gestió ferroviària del Govern. Amb això d’anomenar notícia falsa no una afirmació, ni una dada qüestionable, ni un titular malintencionat, sinó la gent en persona amuntegada, Óscar Puente ha arribat a una fita important en la indústria de la notícia falsa que el Govern diu voler combatre.

Notícies relacionades

Si tu que em llegeixes hi eres, a Chamartín, amb la vista clavada en els cartells lluminosos que anaven engrandint el retard a la sortida del teu tren a Valladolid Campogrande, fes cas de l’antic alcalde d’aquesta ciutat i admet la teva inexistència. Deixar d’existir hauria de ser una prioritat per als passatgers obligats a arrossegar-se exhaustos per aquest infern precàriament connectat a un altre infern dit Chamartín. Almenys, aquesta hauria de ser la decisió responsable dels passatgers més sanchistes, capaços de fer qualsevol cosa per defensar el Govern: fins i tot deixar de ser.

Sigui com sigui, i ja que negar l’existència d’una persona és difícil, però negar l’existència d’una multitud resulta directament heroic, Puenting va blindar l’argument amb tan fèrria voluntat com el seu càrrec: va afegir que la prova que el tren a Espanya va bé és que la gent utilitza molt el servei, i després va suggerir que qui es queixa pels retards, avaries i vagons sense climatitzar potser pensa que amb Franco el tren anava millor, ergo és feixista. Sobre el primer argument, caldria remarcar que també molta gent va a la sanitat pública i no implica que les llistes d’espera monstruoses siguin bon senyal, o que hi ha infinitat de nens escolaritzats i els barracons i les ràtios africanes no són la prova de la qualitat del servei; sobre el segon, cal recordar a Puenting que els trens també anaven millor amb el seu antecessor, també socialista, i per tant no cal remuntar-se al franquisme. Després, si tota contestació és aixafada per la màquina retòrica del ministre, quedarà en l’aire la pregunta: si els seus trens no van amb més retard, ¿quina necessitat tenia d’abolir el llegendari compromís de puntualitat de Renfe.

Temes:

Govern