Nou guardó

EL PERIÓDICO convoca la primera edició del premi Barceloní de l’Any

3
Es llegeix en minuts
Jaume Plensa, en su estudio

Jaume Plensa, en su estudio

Un dels principals afanys de la nova època d’EL PERIÓDICO després de la seva adquisició per part de Prensa Ibérica ha sigut reforçar els vincles del diari amb Barcelona i la seva àrea d’influència, en la qual viuen més de tres milions de persones. Per aconseguir aquest objectiu es va reforçar fa dos anys l’equip d’informació municipal capitanejat per Meritxell M. Pauné i s’han posat en marxa fins a 22 edicions hiperlocals, coordinades per Manuel Arenas, que se sumen a la xarxa de Cròniques que edita Prensa Ibérica en gairebé un centenar de poblacions, l’última d’elles, Tarragona. A més, s’ha reforçat també el focus informatiu en els esdeveniments econòmics, culturals i esportius que tenen lloc a Barcelona, en aquest cas amb la posada en marxa d’un producte periodístic específicament dedicat a la Copa Amèrica i a l’economia blava amb el nom de Blau. També es publiquen quatre newsletters setmanals: Barcelona increïble, d’Ana Sánchez; L’Hospitalet, d’Àlex Rebollo; Badalona, de Gerardo Santos, i Eixample, de Carles Cols.

Dins d’aquest afany de reforçar el lideratge en la informació barcelonina, aquest mes de setembre EL PERIÓDICO convoca la primera edició del premi Barceloní de l’Any, en el qual es distingirà aquella persona que hagi contribuït al llarg de l’any 2024 a definir, impulsar o millorar el projecte de la ciutat de Barcelona ja sigui en l’àmbit cívic, econòmic, cultural, científic o social. A partir d’una proposta de candidats elaborada per la redacció i validada pel consell assessor de temes de Barcelona d’EL PERIÓDICO, s’ha convidat set entitats ciutadanes a emetre els seus vots. Es tracta de Barcelona Oberta, el Col·legi Oficial d’Arquitectes, Adetca, la Taula del Tercer Sector, el FAD i els gremis de Restauració i d’Hotels. El resultat de la votació es farà públic en les pròximes setmanes.

L’entrega del premi tindrà lloc el 18 de setembre als jardins del Palau Robert en el marc d’una festa que convocarà la societat civil i política de Barcelona a les portes de l’inici de la setmana de les festes de la Mercè i estarà presidida per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, juntament amb els màxims responsables del grup Prensa Ibérica, editor d’EL PERIÓDICO.

Aquesta iniciativa trasllada a Barcelona la filosofia del premi Català de l’Any, que EL PERIÓDICO ja ha atorgat en 21 edicions. Els últims guardonats han sigut Jaume Plensa, John Hoffman i el Mago Pop, però han rebut la distinció personalitats de tot tipus com Pep Guardiola, Marc Gasol, Josefina Castellví, els Castellers de Vilafranca, Joaquim Maria Puyal o Vicenç Ferrer. Es tracta de posar en valor el compromís cívic dels personatges públics. El premi del Català de l’Any celebrarà la seva edició número 22 el mes de novembre vinent.

Notícies relacionades

Amb la posada en marxa del Barceloní de l’Any, EL PERIÓDICO posa en valor la seva aposta informativa per Barcelona i també el seu compromís editorial amb una ciutat que té els elements per ser una gran capital europea si el debat ciutadà abandona la nostàlgia, les falses dicotomies, les comparacions infantils i el catastrofisme per teixir un projecte nou que la consolidi com una de les grans capitals d’Europa, que posi en valor el seu lideratge en la indústria digital, en les start-ups, en el comerç de qualitat i en la mobilitat sostenible.

Un nou aparador de la informació de Barcelona

A partir d’aquest dilluns, l’última pàgina del diari estarà dedicada sis dies a la setmana a la informació sobre Barcelona i la seva àrea d’influència i per ella desfilaran els PROTAGONISTES DE BARCELONA, principalment en l’àmbit econòmic o municipal, en què destacaran aquells projectes que connecten amb el propòsit del diari: promoure el progrés de les persones sense destruir el planeta. La conurbació de Barcelona és precisament una de les àrees globals on es juga aquest futur en la necessitat d’articular un projecte de ciutat que limiti la sobreexplotació turística sense demonitzar-la, que encoratgi noves indústries com l’economia blava, que posi en valor el talent digital derivat de Mobile World Congres i que lideri la innovació a Catalunya. Tot el que es mogui en aquest àmbit, en els pròxims mesos especialment entorn de la Copa Amèrica, tindrà a partir d’ara a la contraportada d’EL PERIÓDICO un aparador per connectar amb els lectors.