Tema de diumenge

¿Com està el cotxe elèctric?

EL PERIÓDICO posa el focus en un sector en què les vendes no acaben d’arrencar a Espanya

1
Es llegeix en minuts
¿Com està el cotxe elèctric?

L’any 2023, els ministres d’Energia de la Unió Europea (UE) van acordar prohibir la comercialització de vehicles amb motor de combustió a partir del 2035. No obstant, el cotxe elèctric, el seu substitut teòricament, no acaba de tenir gaire èxit. Així, diversos fabricants han anunciat retards en la producció d’aquestos vehicles, la venda dels quals a Espanya se situa en els nivells més baixos de la UE. Els motius són diversos, però no són pocs els potencials compradors que al final no agafen un cotxe elèctric per la falta de punts de càrrega, per exemple.

En canvi, com s’assenyala en un altre reportatge, altres països sí que han fet els deures a l’hora de fabricar cotxes elèctrics competitius, com és el cas de la Xina, amb una creixent penetració a Europa quant a vendes i fàbriques, mentre que en l’horitzó es conntempla una possible guerra comercial amb el gegant asiàtic.

Almodóvar

Notícies relacionades

Feia mig segle que un espanyol no guanyava el Lleó d’Or de Venècia. L’únic a fer-ho va ser Luis Buñuel. Fins al cap de setmana passat, quan Pedro Almodóvar va tornar a guanyar l’estatueta amb la seva primera pel·lícula en anglès, La habitación de al lado, una fita en la carrera d’un cineasta que acumula quatre dècades d’activitat en les quals ha gestat 23 pel·lícules i 3 curtmetratges. El suplement Entendre-hi més s’endinsa en la figura del premiat director, que té un estil diferent de tot.

Com a segon tema destacat s’aborda la nova guerra de les ones que s’ha obert després del fitxatge de l’humorista David Broncano per TVE. La Revuelta, el seu nou programa, s’ha estrenat amb grans xifres d’audiència, demostrant que pot fer front a Pablo Motos, el fins ara rei de les varietats en la televisió convencional. Però, tot i així, ¿n’hi haurà prou amb l’empenta de Broncano per revertir el declivi dels canals tradicionals davant l’auge de les plataformes de streaming.