Contaminació
L’estació que no vol un barri
La millor manera de neutralitzar l’impacte ambiental que genera una infraestructura així passa per regular les emissions dels autocars que circulen.
Cua d’autobusos de diferents línies que comparteixen recorregut per la Diagonal, dilluns al matí. /
Una estació d’autobusos al cor de la ciutat, en un barri poblat i viscut, amb escoles i habitatges, residències d’avis i terrasses i parcs. La Barcelona que tenim treballa en la reforma de l’Estació del Nord, una infraestructura per als autocars que mai hauria d’haver estat on és i com està: ocupa l’espai d’una antiga estació de tren, projectada en el seu moment per cobrir altres necessitats.
L’Estació del Nord d’autobusos existeix com a tal des del 1972, en tot cas, i està cridada a convertir-se ben aviat en el hub del transport de viatgers amb autocar de la ciutat, ja que acollirà les diferents companyies que operen a Barcelona de manera dispersa per donar serveis turístics i que reforçaran les línies d’autocars que ja surten d’aquesta plataforma per viatjar a tot Espanya i Europa. Arc de Triomf es convertirà així en un node de comunicació a l’estil de Sants, però centrat en el transport de viatgers per carretera, l’únic a l’espera que es desenvolupin altres projectes en estudi.
Notícies relacionadesNo hi ha solució fàcil a l’entramat de transport que necessita la ciutat. Ho hem vist amb el tramvia per la Diagonal, ho hem vist amb la planificació de les superilles. Però, més enllà del debat d’usos, és urgent una reflexió seriosa sobre la mobilitat en un barri i per extensió una Barcelona que vol i ha d’acollir el turisme d’una forma sostenible. Per començar, treballant en el que és possible, limitar l’impacte acústic dels autocars, amb motors i aires condicionats molestos, però sobretot la contaminació ambiental: les sortides contínues dels vehicles a les portes d’una escola i només a uns metres d’una residència de gent gran, el pas continu amb embussos per carrers no preparats per absorbir tant trànsit.
El compromís municipal per revisar la mobilitat entorn de l’estació és un primer pas per reconduir el problema, però la millor manera de neutralitzar l’impacte de la contaminació passa per mesures de més envergadura, com incidir en les companyies d’autocars, privades, perquè adaptin els seus vehicles a energies verdes com ha anat fent la flota d’autobusos municipals.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.