Tema de diumenge
Les raons del declivi de Tinder
EL PERIÓDICO analitzarà l’ocàs, en nombre d’usuaris i valor en borsa, de l’‘app’ de cites
La festa s’ha acabat. En l’edició impresa d’EL PERIÓDICO d’aquest diumenge prestarem atenció a l’ocàs de Tinder. L’app que va revolucionar la cultura de les cites no deixa de perdre usuaris i valor a la borsa i especialistes i usuaris expliquen al diari les raons d’aquest declivi. Tot i que això no significa que les cites hagin deixat de concertar-se a través del telèfon mòbil, molt al contrari. Per exemple, en el cas dels més joves és Instagram el vehicle preferit per socialitzar amb determinades intencions. I alhora, altres aplicacions centrades en nínxols concrets (gais en entorns heterosexuals, acabats de separar...) continuen tenint el seu lloc en el mercat de l’idil·li o el sexe després d’un contacte digital.
Amb tot, també nous esdeveniments presencials estan ocupant aquesta veta de mercat, i parlarem del circuit que funciona en aquest sentit a la ciutat de Barcelona.
A més, aquest diumenge, el suplement Entendre-hi més analitza la relació de la dona i la publicitat, sobre la qual llança la mirada del projecte Empoderades, 8M tot l’any. L’anàlisi es planteja amb un doble enfocament. Un primer reportatge explica com estan actualment les agències de publicitat en termes d’igualtat. Per fer-ho, dona veu a cinc de les principals creatives publicitàries d’Espanya, que expliquen que ja no es viuen els temps masclistes de Mad Men, però que la professió dista molt d’aconseguir la igualtat. Els llocs alts de les agències, sobretot en el departament creatiu, continuen copats per homes, i hi continua havent una clamorosa bretxa salarial. El segon contingut informatiu està dedicat a repassar com ha canviat la imatge de la dona en els continguts publicitaris. Ja no vivim els temps dels anuncis cromanyó de fa dècades que cosificaven i sexualitzaven les dones, però avui es mantenen tics i estereotips micromasclistes que causen rebuig, sobretot entre la població femenina.