Tema del diumenge

El mercat de la nostàlgia joguinaire

EL PERIÓDICO abordarà el creixement d’aquesta indústria entre el públic més adult

1
Es llegeix en minuts
El mercat de la nostàlgia joguinaire

Segons un rànquing de la consultora britànica Brand Finance, de les 10 marques de joguines més ben posicionades en el mercat només una és de creació recent. Lego és la líder, des de fa anys i amb molta diferència sobre la resta, però darrere venen Bandai, Barbie, Fisher-Price, Dragon Ball... Tot això no és casualitat, ja que bona part de l’èxit d’aquestes companyies rau que el públic adult és cada vegada més important per al negoci de les joguines.

Aquest diumenge l’edició impresa d’EL PERIÓDICO analitzarà com els denominats kidadults s’han convertit en un factor clau en les vendes de les empreses joguinaires, fins al punt que l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ) calcula que el sector va facturar l’any passat 1.700 milions d’euros en total, dels quals 510 van ser en vendes per a adults. Un exemple d’això ha sigut el retorn d’Exin Castillos, tot un clàssic en l’edificació de miniatures que va fer furor als anys 70 i 80 del segle passat.

D’altra banda, el primer número d’Entendre-hi més d’aquest any s’obre amb una anàlisi de la nova carrera espacial que han emprès els Estats Units i la Xina. Des de l’enviament de missions tripulades a la lluna fins a l’exploració de Mart, els dos països competiran en els pròxims anys per portar la davantera, com passava amb nord-americans i soviètics durant la guerra freda. Mentre s’espera que l’arribada al poder de Donald Trump i la seva proximitat amb Musk impulsi l’ambició de Washington en aquest àmbit, el full de ruta de Pequín es marca l’objectiu de ser la principal potència el 2050.

Notícies relacionades

El Barça radiat en català

També el suplement dominical d’EL PERIÓDICO aborda la situació immobiliària a la Cerdanya i la disputada competició radiofònica entre els programes que aborden en català l’actualitat del FC Barcelona.