La IA s’està menjant el món
A l’automatitzar processos repetitius, la intel·ligència artificial permet que els equips s’enfoquin en el que aporta valor: la creativitat, l’estratègia i la resolució de problemes
Fa una dècada, va ser el software. Segons la cèlebre frase de Marc Andreessen, aquesta tecnologia s’estava "menjant el món" i canviaria les nostres vides per sempre. Ara, amb la intel·ligència artificial (IA), arriba una altra revolució que marca l’inici d’una era en la qual les empreses poden desafiar el que està establert, reinventar la manera amb què creen valor i transformar el seu futur de la mà de clients i empleats.
En un món on la disrupció marca el ritme, la IA s’ha convertit en un homogeneïtzador que brinda l’oportunitat de trencar barreres i liderar la innovació.
L’extraordinari d’aquesta revolució és el poder transformador d’aquesta tecnologia per revelar un nou valor, que permet a les organitzacions evolucionar del rutinari a l’estratègic, del reactiu al predictiu, i de productes estàndard a experiències personalitzades i escalables.
L’experiència del client és un exemple. En l’era hiperconnectada, la personalització ja no és un luxe, sinó un avantatge competitiu. Gràcies a la IA, les companyies poden processar enormes volums de dades per oferir experiències hiperrellevants a gran escala.
La IA personalitza experiències i allibera les persones de tasques repetitives. A l’automatitzar processos, permet que els equips s’enfoquin en el que aporta valor: la creativitat, l’estratègia i la resolució de problemes. No es tracta de substituir llocs de treball, sinó de potenciar-los, donant autonomia als professionals per assumir més desafiaments i millorar l’experiència d’empleats i clients. No és casual que els líders empresarials en destaquin l’impacte. Com adverteix Bill McDermott, els que no adoptin la IA a temps poden quedar-se enrere i perdre’s un salt exponencial cap al futur.
La IA impulsa la innovació, clau per prosperar en un entorn marcat per la disrupció i la competència. Gràcies a la IA generativa, les empreses poden conceptualitzar, fer prototips i iterar a una velocitat impossible fa una dècada.
Aquí rau el veritable desafiament (i l’oportunitat) de no confondre la innovació amb la iteració. La distinció és crucial: la iteració perfecciona l’existent, mentre que la innovació genera valor. En la IA, l’automatització correspon a la iteració. En canvi, la innovació sorgeix de la sinergia entre humans i màquines, i aconsegueix resultats complexos i de més impacte que els assequibles per separat.
Avui passa el mateix amb la IA. Encara la utilitzem com les tecnologies anteriors, automatitzant tasques en lloc de replantejar-nos com treballem. Aquesta mentalitat de control de despeses veu la IA com una eina per reduir costos, sense reconèixer el seu potencial com a motor de creixement exponencial.
La seva innovació va més enllà d’automatitzar tasques; implica adoptar un pensament lateral i redefinir la manera de treballar. Aquí és on entra l’agent d’IA: no només executa tasques, sinó que aprèn, s’adapta i pren decisions de manera autònoma. A l’optimitzar processos, obre noves possibilitats per transformar la manera d’operar i prendre decisions.
Això canvia les regles, i permet a les organitzacions augmentar la creativitat, adaptar-se a mercats canviants i alliberar el potencial humà com mai abans.
Així, l’agent d’IA transformarà l’automatització de fluxos de treball derivats de la digitalització de processos tradicionals. Això permetrà repensar com fer les coses, i crearà fluxos innovadors impulsats per IA. No es tracta de ser més eficients, sinó d’aprendre a reinventar.
La IA ja no és una opció; canviarà les nostres vides com ho van fer internet i el mòbil. La pregunta que cada empresa s’hauria de fer és si el seu enfocament està en la innovació o en la iteració. Només aquelles que adoptin la IA amb curiositat i valentia prosperaran; les altres, quedaran enrere.
Notícies relacionadesVivim una transformació en la qual ja no n’hi ha prou amb reaccionar. És necessari un canvi de mentalitat per liderar amb audàcia i innovar sense por.
La IA és el futur, i aquest futur ja és aquí. És hora de redefinir les regles de la innovació. Només els que aprofitin el seu poder lideraran una nova era de possibilitats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.