Comunicació
EL PERIÓDICO guanya el premi al diari europeu de l’any
El jurat dels European Newspaper Awards ha distingit EL PERIÓDICO amb el premi al millor diari europeu de l’any en la categoria de capçalera regional. El conjunt de publicacions del grup Prensa Ibérica han obtingut 35 guardons pel seu disseny, incloent-n’hi 7 per als suplements ‘Actius’ i ‘Abril’.
![EL PERIÓDICO guanya el premi al diari europeu de l’any EL PERIÓDICO guanya el premi al diari europeu de l’any](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/963a0091-1dcb-4858-b16f-1fa542088409_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La 26a edició dels European Newspaper Awards, els premis de disseny més importants d’Europa, ha guardonat El PERIÓDICO amb el premi European Newspaper of the Year. El guardó s’entregarà al Palau de la Baixa Àustria de Viena al mes de juny.
El jurat ha premiat EL PERIÓDICO dins de la categoria de diari regional pel compromís que ha demostrat en el desplegament informatiu en el seu àmbit territorial.
Els membres del jurat han valorat en les deliberacions que el diari és elegant i, alhora, fàcil de llegir. També reconeixen que té una maquetació molt clara, amb portades agosarades que se centren en el tema principal. A més, posen èmfasi en la claredat de les pàgines interiors i en el fet que els titulars enfoquen els punts importants de la notícia.
Pel que fa al disseny, el jurat afirma que és variat, amb quadrícules de quatre i cinc columnes i amb línies intermèdies i cites que divideixen els articles llargs, amb l’objectiu de fer més amena l’experiència del lector.
Els premis
Els European Newspaper Awards es divideixen en diverses categories que comprenen un públic objectiu diferent: diari local, diari regional (en què ha guanyat EL PERIÓDICO), diari nacional i diari setmanal.
El jurat ha destacat tres portades d’EL PERIÓDICO: les de les eleccions europees del 9 de juny, les de les eleccions catalanes i una de dedicada al debat territorial sobre el finançament singular.
Així mateix, els premis han reconegut algunes de les apostes del 2024 del tema del dia, la secció més característica del diari i que enceta la paginació, dedicades als reptes de la intel·ligència artificial, a la crisi hídrica a Catalunya, al repte de la reducció d’emissions amb el títol Les eòliques perdran fins a un 1,5% de productivitat per protegir les aus i a les tendències a les xarxes socials amb el títol Les ‘tiktokers’ destronen les ‘influencers’ d’Instagram .
El jurat, que es va reunir a Düsseldorf a mitjans de gener, està compost per 13 periodistes, científics i dissenyadors d’Àustria, Suècia, Dinamarca, Finlàndia, els Països Baixos, Portugal, Suïssa i Alemanya. Els European Newspaper Awards, organitzats pel dissenyador de diaris Norbert Küpper, tenen per objectiu mostrar les tendències internacionals dels diaris impresos i en línia i promoure l’intercanvi d’idees creatives a Europa.
Premis a Prensa Ibérica
El 2007, EL PERIÓDICO ja es va emportar amb el premi European Newspaper Awards en categoria de diari regional. Al cap de 18 anys torna a ser reconegut amb el guardó, fet que avala que es tracta d’un diari de referència i continuïtat.
Notícies relacionadesL’any passat, el disseny del diari ja va obtenir reconeixements dels prestigiosos premis de disseny periodístic que concedeix la Society for News Design, l’entitat del disseny de premsa més important del món. En la 45a edició d’aquests guardons, el jurat d’aquesta institució va concedir cinc premis a creacions realitzades per l’equip de disseny i infografia d’EL PERIÓDICO.
Els diaris de Prensa Ibérica i els seus suplements han guanyat 35 premis en la 26a edició dels European Newspaper Awards. La Provincia, el diari de Las Palmas de Gran Canària, encapçala la llista amb un total de 13 guardons. El segueixen els suplements Abril i Actius, amb set premis en total, i el diari regional gallec Faro de Vigo, també amb set. Així mateix, el diari asturià La Nueva España ha sigut distingit amb cinc guardons i el diari valencià Levante-EMV n’ha guanyat tres.