El conflicte basc

Gest per la Pau demana que no s'usi el llaç blau contra Zapatero

Dirigents populars llueixen el símbol contra la sortida de De Juana

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / MADRID

Gest per la Pau va demanar ahir que, "per respecte al que va significar", no s'utilitzi el símbol del llaç blau per "protagonitzar campanyes de fins molt diferents" per al que es va crear; això és, per protestar contra ETA, en referència que el PP ha decidit utilitzar-lo contra el Govern per concedir la presó atenuada a l'etarra Iñaki de Juana Chaos.

José María Aznar, Rajoy i gairebé tots els senadors populars van lluir ahir el símbol, que va ser creat el 1993, a imitació del llaç vermell en suport als portadors del VIH, per Gest per la Pau i tres organitzacions pacifistes més en resposta al segrest de Julio Iglesias Zamora. Després, va ser utilitzat en multitud de manifestacions per protestar contra els successius segrestos, "com un símbol unitari de llibertat enfront d'ETA", segons va recordar ahir Gest per la Pau en un comunicat.

Aliè a aquestes crítiques, el PP va desplegar ahir dos grans llaços blaus, un d'ells a la façana de la seva seu central i un altre a la plaça de Colón (totes dues a Madrid). La intenció dels conservadors és repartir-ne milers fins dissabte i durant la celebració de la manifestació.

Notícies relacionades

SUPORT DE CIUTADANS

La direcció de Ciutadans-Partit de la Ciutadania va anunciar ahir la seva assistència a la concentració convocada per demà a la tarda a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. Després de criticar la postura del Govern cap a De Juana Chaos, Ciutadans va acusar el PP de "dividir la societat espanyola" per no haver obert la convocatòria a la resta de partits.