PRECAMPANYA ELECTORAL SOCIALISTA

El PSOE explota el "ganxo" de Zapatero per contenir el PP

El president exalça la seva gestió en un clip en què es riu de si mateix

2
Es llegeix en minuts
MARCO SCHWARTZ / MADRID

Amb el lemaAmb Z de Zapatero, el PSOE va llançar ahir una precampanya electoral d'aire marcadament presidencialista i molt des- enfadada amb l'objectiu de difondre els èxits del Govern. Seguint l'última tendència de màrqueting polític, l'ofensiva es recolza en un videoclip. En aquest, José Luis Rodríguez Zapatero repassa conceptes com "modernitat", "igualtat" i "equitat", però els pronuncia acabats en zeta, segons la seva manera habitual d'expressar-se. Una singularitat que els estrategs publicitaris, i el mateix president, han explotat amb humor per entroncar aquesta campanya amb la de les eleccions del 2004, quan es van usar amb èxit les sigles ZP.

El vídeo, de 68 segons, es va rodar diumenge al quarter electoral del PSOE al carrer de Gobelas. A diferència del solemne vídeo de Mariano Rajoy amb ocasió de l'últim 12-O, Zapatero apareix en un despatx sense banderes ni símbols (el rètol del PSOE només surt al final), i porta una americana informal clara i sense corbata. El cap de l'Executiu observa un televisor que emet imatges seves. Entre elles surt la seva reproducció en els guinyols, demanant "mésbaloncestidad,mésdialoguidezi menyscrispacidad". Zapatero se'n riu i admet que pronuncia "molt" la zeta. "Deu ser una cosa de família o potser de la meva terra", diu.

El cap de l'Executiu reivindica una política "desenfadada". "Tot es pot dir amb un somriure", al.lega. A parer seu el més important és que els espanyols coneguin el que ha fet el Govern. "Queden moltes coses per fer, però hi ha moltes coses per celebrar", afirma. I acaba dient: "M'agrada l'Espanya d'avui, l'Espanya democràtica. Això és... ¡laverdaz!".

FARISTOL INNOVADOR

Notícies relacionades

La campanya, produïda per l'empresa Rushmore, es prolongarà fins al 25 de novembre, dia de la proclamació de Zapatero com a candidat a la Moncloa. Va ser presentada pel secretari d'organització del PSOE, José Blanco, des d'un innovador faristol vermell en forma de zeta. Tindrà cinc missatges: Espanya és el vuitè país més ric del món; l'ocupació és més estable; hi ha més igualtat social i drets; la democràcia és més profunda, i la societat està més preparada.

Blanco va desvincular la campanya de qualsevol inquietud en el partit per alguns sondejos que situen el PP molt a prop del PSOE en intenció de vot. Fonts socialistes admeten que la campanya s'ha personalitzat en Zapatero perquè té "ganxo". Les enquestes el solen situar com el polític més ben valorat.