ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ DELS CONSERVADORS

Els populars ressusciten el 'cas Roldán' per erosionar Garzón

1
Es llegeix en minuts

Mariano Rajoy va presidir ahir la reunió del comitè de direcció del partit, per traçar l'estratègia comunicativa a seguir els pròxims dies davant l'escàndol de corrupció. Allà es va decidir insistir en l'assumpte de la cacera que fa 15 dies van compartir el jutge Baltasar Garzón, instructor del sumari, i el ministre de Justícia, Mariano Fernández Bermejo. A més, els populars han decidit ressuscitar elcas Luis Roldáni portar-lo al Parlament. ¿Per què? Perquè en el sopar previ a la cacera també hi era el comissari en cap de la Brigada de la Policia Judicial, Juan Antonio González García, responsable de la detenció de l'exdirector de la Guàrdia Civil i relacionat amb l'afer dels anomenatspapers de Laos,que van resultar ser falsos i va desprestigiar el Govern de Felipe González.

EXPLICACIONS

Després de la reunió de la direcció del PP, la secretària general del partit, María Dolores de Cospedal, va oferir una roda de premsa per posar en pràctica l'estratègia dissenyada abans. Va anunciar que duran al Parlament una bateria de preguntes sobre elspapers de Laos--un escàndol de fa 14 anys-- i una altra sobre Bermejo i la cacera que va compartir amb Garzón. "¿Era una cacera o munteria de pagament?; ¿hi anava convidat pel propietari de la finca?; si era de pagament, ¿la va pagar el senyor Bermejo o l'hi van pagar?; si l'hi van pagar, ¿qui la va pagar i a canvi de què?", va preguntar en veu alta Cospedal. Hores abans, Bermejo havia dit que va pagar de la seva butxaca la sessió de caça, que va costar 1.000 euros.

Notícies relacionades

Va afegir que també demanaran informació sobre l'ús, per part del ministre, de finques com la de Quintos de Mora (Toledo), que són patrimoni de l'Estat. "Volem saber si Bermejo ha caçat en aquesta finca, amb qui i quantes vegades".

Cospedal va portar a col.lació el codi del bon govern que diu que els membres de l'Executiu "no poden fer activitats privades que posin en perill el caràcter públic de les seves actuacions". Segons els populars, Bermejo ha incomplert el codi. Insisteixen que és ell, i no el PP, qui ha de donar explicacions sobre la trama de corrupció.