PP
Forçar des de les urnes una «moció de censura»

Forçar des de les urnes una «moció de censura»_MEDIA_1 /
«Aquestes eleccions són a priori les més fàcils que se m'han plantejat durant anys, ho tenim tot a guanyar i poc a perdre», apuntava a aquest diari un veterà membre del PP amb desenes de campanyes electorals a l'esquena. El partit que lidera Mariano Rajoy fa tres anys que tira a matar (políticament) contra José Luis Rodríguez Zapatero per la seva gestió de la crisi, i pensa que està a punt d'obtenir la seva preada peça. Després d'exercir una oposició que en ocasions s'ha acostat a les línies vermelles (va ser especialment criticat el seu rebuig a la tisorada del mes de maig, quan Espanya trontollava davant els mercats), Rajoy i els seus candidats passaran avuiel cassóper recollir vots. Esperen que en aquestcassóhi caiguin pràcticament totes les capitals de província d'Espanya i els governs que ja tenen, a més a més de Castella-la Manxa, les Balears i, si els astres li són molt i molt propicis, també Extremadura i Aragó amb l'ajuda d'altres forces polítiques.
PACTES DE GOVERN / I això els conservadors pensen aconseguir-ho amb els suports de sempre i els de bona part dels «desencantats» amb Zapatero. Almenys d'aquells que, a última hora, no hagin cedit als consells del moviment Democràcia Real Ja, capaç de reunir divendres passat al carrer gairebé el doble de ciutadans que militants va concentrar el PP al seu míting de tancament de campanya, on es van reunir 16.000 persones. La influència que tindrà el citat moviment a les urnes és tota una incògnita, ja que els experts opinen que pot augmentar l'abstenció o bé inflar els partits més petits (IU, UPD i forces de caràcter nacionalista o regional), amb la complexitat que això comporta davant de futurs pactes de govern.
Però els populars, segons diuen, confien plenament que el seu electorat votarà avui en bloc mentre «l'esquerra es deprimeix», a fi d'aconseguir una gran victòria electoral que equivalgui a «una moció de censura ciutadana» per a Zapatero.
- Previsió meteorològica El pronòstic del Meteocat és clar: arriben les pluges a partir d’aquest dia a Catalunya
- El fenomen ‘incel’ s’estén sense fre a les xarxes socials
- PRÒXIMA ESTRENA La caiguda del clan Pujol arriba al cine per obrir "un debat necessari"
- Medi ambient La Generalitat retira el decret sobre els càmpings en zones inundables
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Lloguers de temporada El Govern pacta amb ERC, Comuns i CUP i salva els decrets d'habitatge i contractació pública
- FC Barcelona L'empresari José Elías explica la seva història d'avals amb el Barça
- Pla del Govern Les empreses catalanes podran disposar del 25% dels 5.000 milions d’euros en avals pels aranzels de Trump
- Pendents encara de l’R1 El Govern encarrega a Ifercat que estudiï la infraestructura a traspassar de l’R2 sud i l’R3
- Novel·la intergeneracional Joël Dicker: «Què fan els pares dels nens que no llegeixen, a més de comprar-los telèfons?»