#ACAMPATS
L'acampada de Sol continuarà com a mínim una setmana més
Faran torns per no esgotar les forces si es prolonga la mobilització i evitar que "el moviment mori de vell"

Una dona, a l’assemblea de Madrid. /
Els indignats acampats a la Puerta del Sol han acordat aquest matí en assemblea continuar la protesta a la cèntrica plaça madrilenya com a mínim fins diumenge que ve. Per a aquest dia hi ha convocada una altra assemblea, a les 12.00 hores, en què es tractaran les propostes sorgides de les assemblees de barri que es reuniran durant aquesta setmana.
A les 12.30 d'aquest diumenge començava la primera assemblea general de la jornada. Cinc moderadors s'encarregaven que “totes les opinions tinguin el seu espai” i que els que intervenen s'ajustin als temes previstos en l'ordre del dia, atesa la gran quantitat de gent que assisteix a aquestes reunions. Com és habitual, s'ha repartit aigua, paraigües i crema solar entre els presents per evitar insolacions.
Assemblea, a les 18.00 hores
Encapçalava la llista d'assumptes per tractar la pregunta que molta gent, i no només els acampats, s'ha plantejat els últims dies: ¿Marxem o ens quedem? Totes les comissions i grups de treball han mostrat la seva voluntat de quedar-se a la plaça, encara que queda per aclarir quant temps i en quines condicions ho faran, cosa que es decidirà entre aquesta tarda (hi ha una altra assemblea prevista a les 18.00 hores) i diumenge que ve.
La disjuntiva és, bàsicament, entre quedar-se “el temps que faci falta” per articular el moviment o bé fins que s'aconsegueixin les reivindicacions del col·lectiu, un objectiu més concret i que, per tant, requeriria més temps.
Torns rotatoris
Algunes de les opcions plantejades inclouen organitzar torns rotatoris “perquè el moviment no mori d'esgotament” o elaborar un pla perquè “els comerços de la zona no es vegin afectats” per la presència permanent de tanta gent a la plaça. De moment, aguantaran una setmana més.
Notícies relacionadesI, en concordança amb aquesta decisió, s'ha aprovat la creació d'una “comissió de permanència” que estudiarà les possibilitats en cas que els intentin desallotjar a partir d'aquesta nit. Temen “un canvi d'actitud de la policia o dels polítics després de les eleccions”.
Durant l'assemblea s'ha informat qe un home de mitjana edat havia patit un principi d'infart dins el metro de Sol, a la sortida del qual se celebren les reunions populars. Un metge i diversos voluntaris que hi havia a la plaça en aquell moment l'han auxiliat.
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Previsió meteorològica Pluja intensa a Catalunya avui: aquestes són les zones més afectades
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- A partir d'abril Catalunya provarà en 26 CAP el nou model d'atenció als pacients en 48 hores
- Olimpisme Kirsty Coventry fa història: primera dona que presideix el Comitè Olímpic Internacional
- Successos Identificada «la dona del cobert»: L’Ainhoa es va suïcidar en un galliner a Sant Julià de Ramis el 2018
- DECISIÓ OFICIAL Desestimats els recursos del Barça i l’Osasuna: el partit es jugarà el dijous 27 de març
- Nou contracte L’empresa de manteniment de Renfe té parades un centenar d’escales i ascensors a les estacions de Rodalies