CRISI EN LA CÚPULA DE LA JUDICATURA
Dívar presenta la dimissió al capdavant del CGPJ perquè "és el millor per a la justícia i per a la societat"
Fernando de Rosa serà el president en funcions de l'organisme i Juan Antonio Xiol ho serà al Suprem

Carlos Dívar, a l’arribar al Consell General del Poder Judicial, aquest dijous a Madrid. /
El fins ara president delConsell General del Poder Judicial (CGPJ),Carlos Dívar, ha presentat aquest matí ladimissió amb "el convenciment que era el millor per a la societat i la justícia", segons ha informat en roda de premsa el president en funcions,Fernando De Rosa.
El ple, segons de Rosa, ha reconegut la feina feta per Dívar durant el seu mandat i la que ha fet durant els seus 43 anys com a jutge. Aquest reconeixement s'ha aprovat per unanimitat.
Mecanismes de relleu
La dimissió de Dívar serà comunicada ara al Rei i al Ministeri de Justícia perquè publiquin el seu cessament al BOE. A partir d'aquest moment, es posaran en marxa els mecanismes per substituir el fins ara cap dels jutges tant en el CGPJ com en el Tribunal Suprem. Fernando de Rosa serà el president en funcions en l'òrgan de Govern dels jutges i el magistratJuan Antonio Xiol ho serà en elTribunal Suprem.
Notícies relacionadesA partir d'ara, la judicatura treballarà per "normalitzar la situació", segons ha subratllat De Rosa. "Seguirem treballant amb l'ànim que els ciutadans confiïn en aquesta institució i complim el nostre deure el temps que ens quedi", ha afegit.
Dívar, de 70 anys d'edat, no té intenció de seguir mantenint un càrrec en la carrera judicial, així que ja es pot jubilar. A aquesta roda de premsa hi assisteixen diversos vocals del CGPJ i un nombrós grup de funcionaris i mitjans de comunicació.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa