INVESTIGACIÓ POLICIAL
La Guàrdia Civil deté Prat i Manté pel cas Innova
Els agents busquen als domicilis de Prat i Manté, a Tarragona i Mataró, proves de presumptes cobraments fraudulents
La Guàrdia Civil ha detingut aquest dimecres dos dels principals implicats en el 'cas Innova' que està investigant un jutjat de Reus per presumpta estafa, apropiació indeguda i malversació de fons públics. Es tracta de Josep Prat, exdirector de l'Institut Català de la Salut (ICS) i del grup d'empreses municipals de Reus Innova, i de Carles Manté, exdirector del Catsalut i propietari d'una empresa que va cobrar d'Innova més de 800.000 euros del 2007 al 2011, segons fonts de la investigació.
La detenció s'ha produït per ordre del titular del jutjat d'instrucció número 3 de Reus, que manté la causa sota secret de sumari. Del mateix jutjat procedeix l'ordre per al registre que agents de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Tarragona estan realitzant al xalet de Prat a Tarragona i a l'empresa Mercantil CCM Estratègies i Salut de Mataró des de les nou d'aquest matí en el que han anomenat operació Cirurgia.
Prat va dimitir dels seus càrrecs d'Innova el gener del 2012 a conseqüència de les denúncies de la CUP, que l'acusava d'incompatibilitat de càrrecs. Mesos més tard, al juny, també va abandonar la seva responsabilitat a l'ICS per centrar-se en la defensa de la seva honorabilitat. La CUP va denunciar el cas a la Fiscalia de Tarragona i el grup municipal Ara Reus també el va portar als jutjats de Reus, que dimarts passat va admetre a tràmit una querella contra Prat i Manté.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)