El silenci de Rajoy agreuja la sospita sobre el PP

La Moncloa confirma la veracitat dels missatges al mòbil de Bárcenas

L’advocat Gómez de Liaño arriba, ahir, a la presó per preparar la declaració de Bárcenas d’aquest matí.

L’advocat Gómez de Liaño arriba, ahir, a la presó per preparar la declaració de Bárcenas d’aquest matí. / DAVID CASTRO

1
Es llegeix en minuts
PILAR SANTOS / Madrid

L'últim míssil llançat perLuis Bárcenas contra elGovernha trobat per ara la mateixa reacció que tots els anteriors: el silenci més clamorós de l'Executiu, una falta d'explicacions que està agreujant l'ombra de lasospita sobre elpresident i la cúpula delPP. Ladeclaració de l'extresorer davant el jutge Pablo Ruz aquest dilluns a partir de les 10.00 podria fer queRajoytrenqués el seu silenci. El president se sotmetrà a les 15.00 hores a unaroda de premsa a la Moncloa després de la seva reunió amb el primer ministre de Polònia.

Els SMS publicats diumenge passat per'El Mundo' demostren que el cap de l'Executiu,Mariano Rajoy, va mantenir contactes directes amb el que va ser el seu tresorer després que, al gener, es conegués l'existència dels comptes aSuïssa i que esclatés l'escàndol dels suposats sobresous en negre.

Notícies relacionades

Els missatges deixen constància de la relació directa que els dos protagonistes van mantenir, almenys, fins al 6 de març d'aquest mateix any. Una cosa que fins i tot ahir va confirmar laMoncloa. No obstant, en la seva estratègia de negar l'evidència, un portaveu del president va explicar a l'Agència Efe que aquesta relació epistolar només demostra que Bárcenas no va aconseguir res del que demanava a Rajoy i que l'extresorer ha filtrat ara aquests SMS per intentar desviar l'atenció dels seus problemes amb la justícia i les explicacions que ha de donar sobre els 48 milions d'euros que tenia a Suïssa.

>> Llegiu la informació completa delsilenci de Rajoy sobre el 'cas Bárcenas' a e-Periódico.