Navarro convoca el consell nacional del PSC per debatre els canvis en el partit
El líder del PSC deixa en mans del màxim òrgan socialista convocar un congrés extraordinari
Dirigents de l'executiva reclamen gestos d'"integració" i "síntesi" amb els crítics per evitar el cisma
Després del nou daltabaix electoral del PSC, el primer secretari dels socialistes catalans, Pere Navarro, ha convocat per al 7 de juny el màxim òrgan entre congressos del partit, el consell nacional, per posar en marxa els "canvis profunds" en la direcció i l'estratègia socialista. Encara que no ha volgut concretar quina serà la seva proposta, Navarro ha deixat en mans del consell nacional la possibilitat de remodelar l'executiva nacional o, fins i tot, de convocar un congrés extraordinari. Prèviament a la reunió, el líder socialista mantindrà una ronda de contactes amb els líders de totes les federacions del partit.
"No hem aconseguit els objectius que teníem en aquestes eleccions", ha reconegut Navarro, que ha atribuït a la "penetració" del debat sobiranista la dificultat per explicar les propostes del PSC, que va tocar una mica en campanya aquesta qüestió i es va centrar a parlar d'Europa. El líder socialista també ha admès que la fragmentació del vot d'esquerres ha fet molt de mal al PSC.
Navarro ha mostrat el seu "respecte" per la decisió del secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, de convocar un congrés extraordinari per al 19 i 20 de juliol, i ha insistit que la decisió sobre si aquesta possibilitat s'obre pas també al PSC correspon al consell nacional del partit.
Notícies relacionadesLa reunió de l'executiva s'ha prolongat tres hores i hi han intervingut la major part dels dirigents. Segons fonts presents, el debat ha estat "dur", perquè moltes intervencions han reclamat canvis profunds en l'organització i l'estratègia del partit, i sobretot que no s'executin represàlies contra els membres del sector crític que estan pendents de sanció per part de la comissió de garanties. Fins i tot alguns dirigents afins a Navarro han demanat gestos d'"integració" i "síntesi" amb els díscols per evitar un cisma.
El PSC va encadenar diumenge la seva cinquena patacada electoral consecutiva des del 2010, amb una pèrdua de més de la meitat dels vots que li van donar la victòria a les europees del 2009. A més, els socialistes han cedit un dels dos eurodiputats que tenien al Parlament Europeu i han patit una sagnia important de suports a l'àrea metropolitana de Barcelona, que ha beneficiat ERC, ICV-EUiA i Ciutadans. Todo això passa a un any de les eleccions municipals, en què el PSC solia demostrar un múscul més gran.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa
- ‘Tot el camp és un clam...’