EL FINAL D'UNA ETAPA A LA MONARQUIA
El Rei cedeix al Príncep el testimoni com a primer ambaixador davant Peña Nieto
Joan Carles subratlla el seu "compromís" amb Iberoamèrica en el seu últim discurs com a amfitrió d'un mandatari estranger
El president de Mèxic s'entrevista aquest dimarts amb Rajoy, amb qui compareixerà davant els mitjans de comunicació
Últim discurs del rei Joan Carles com a cap de l’Estat, durant el sopar de gala ofert al president de Mèxic, Enrique Peña Nieto. /
El Rei va cedir al príncep Felip el testimoni com a primer ambaixador d'Espanya en el brindis inicial del sopar de gala ofert al Palau Reial al president de Mèxic, Enrique Peña Nieto, i la seva dona, l'actriu Angélica Rivero, que es troben al país en visita d'Estat, en el marc d'una gira per diferents països europeus. Després de la seva última recepció com a Monarca a un mandatari estranger al Palau del Pardo i un dinar a la Zarzuela, Joan Carles va presidir també aquest dilluns, davant 125 convidats, l'últim sopar de gala del seu regnat.
"La Corona assumeix la representació més alta d'Espanya en les relacions internacionals, especialment amb les nacions de la nostra comunitat històrica", va assenyalar el Monarca en el que va ser el seu últim discurs com a amfitrió d'un cap d'Estat estranger, davant la Reina, els prínceps d'Astúries, el president del Govern, Mariano Rajoy, i representants institucionals. Després de remarcar que ha mantingut el seu "especial i permanent compromís amb la comunitat i les cimeres iberoamericanes", Joan Carles va emfatitzar la "continuada assistència" del Príncep a les preses de possessió dels mandataris hispans i les seves nombroses visites al continent.
"En totes aquestes ocasions, el Príncep ha portat sempre als pobles iberoamericans el profund afecte i la solidaritat d'Espanya", va subratllar. "Sé bé", va afegir, "que coneixeu el seu carinyo per Mèxic i el seu ferm compromís amb tot Iberoamèrica".
Elogis del convidat
En resposta a les seves paraules, Peña Nieto va pronunciar una afectuosa al·locució de reconeixement al Rei, "que va conduir" Espanya, va dir, "a la democràcia i a la modernitat". El va qualificar de "líder visionari que es va atrevir a obrir Espanya al món" i "l'home de talent i cultura que va entendre Iberoamèrica com a oportunitat i destí".
Sobre al Príncep, el president mexicà creu que està en condicions d'"assegurar l'estabilitat i la unitat d'Espanya" i va destacar que comparteixen una mateixa generació, "que reconeix el canvi social que experimenta el món".
Compareixença amb Rajoy
Peña Nieto rebrà aquest dimarts les medalles del Congrés i del Senat i pronunciarà un discurs davant les Corts Generals al Saló de Plens de la Cambra baixa. Prèviament, s'entrevistarà amb Rajoy, amb qui oferirà una roda de premsa conjunta. El cap de l'Executiu compareixerà davant la premsa per atendre les seves preguntes gairebé cinc mesos després de l'última vegada a la Moncloa, el 17 de gener passat, amb el president de la Comissió Europea, José Manuel Durao Barroso.
- Novel·la intergeneracional Joël Dicker: «Què fan els pares dels nens que no llegeixen, a més de comprar-los telèfons?»
- A l’eixample Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat
- FUTBOL LaLiga elimina el seu comunicat sobre les llotges vip després de les amenaces del Barça
- Cas obert Detingut un metge del CAP Sitges per corrupció de menors
- FC Barcelona L'empresari José Elías explica la seva història d'avals amb el Barça
- Incidència a Rodalies Dues avaries a Fabra i Puig i Sagrera causen retards en totes les línies de Rodalies que travessen Barcelona
- Acusació de corrupció a França Detenen l’alcalde de Lió per una possible malversació de fons públics
- Guerra comercial Brussel·les contraataca Trump amb aranzels a un miler de productes dels EUA per valor de 21.000 milions
- Tribunals La dona que denuncia el jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado assegura que la va violar en un lavabo de la discoteca Opium
- Crisi dels aranzels La Xina sosté el pols a Trump i eleva al 84% els seus aranzels als productes dels EUA